CCOO convoca concentracions a Banesto per protestar pels acomiadaments recents

Banesto està utilitzant a discreció els acomiadaments disciplinaris per ajustar les seves ràtios de costos i beneficis de manera efímera, en un perillós exercici d’irresponsabilitat que pot condicionar el futur de l’entitat. COMFIA-CCOO convoca una concentració a Barcelona el dia 11 de juny de 13 a 14 h davant l’oficina central de Banesto Barcelona a Gran Via de les Corts Catalanes, núm. 583, cantonada amb Aribau (plaça de la Universitat) per paralitzar aquesta injustificable agressió a l’ocupació a Banesto que senta un perillós precedent en un sector que s’ha caracteritzat per la recerca de solucions consensuades i pacífiques per a les entitats amb problemes.

Banesto una vegada més recorre als acomiadaments disciplinaris per millorar el seu compte de resultats. Aquest fet, habitual en aquesta entitat, i insòlit en la banca espanyola, posa de manifest la incapacitat d’un equip gestor que, aclaparat per les urgències mediàtiques, practica una política de terra cremada que posa en risc el futur de l’entitat. Enfront d’aquesta nova agressió als treballadors, COMFIA-CCOO està realitzant mobilitzacions en defensa de l’ocupació a tot Espanya.

COMFIA-CCOO vol ressaltar que en aquests temps de crisi Banesto va obtenir un benefici recurrent el 2009 -que exclou qualsevol ingrés extraordinari com ara vendes de participacions o dotacions voluntàries de provisions- de 824 milions d’euros (137.102.000.000 de les antigues pessetes).

En el primer trimestre de 2010 les ràtios de Banesto es tornen a trobar entre els millors del sector:
– L’eficiència ha passat del 40,3% al 38,8% quan l’objectiu de l’any 2010 era <38,9%.
– El benefici ha passat de 210,9 milions d’euros en el primer trimestre de 2009 a 211,5 milions d’euros en el mateix període de 2010.
– La morositat del 3,12% es troba molt allunyada de la mitjana del sector financer espanyol, amb un 5,2%.

COMFIA-CCOO denuncia que és immoral i indigne que Banesto acomiadi 200 treballadors el 2009 i pretengui seguir el 2010 amb la seva política agressiva contra els llocs de treball aprofitant els temps de crisi per millorar el compte de resultats. Alhora denuncia que aquesta política de la direcció els està deixant importants beneficis als “responsables”, que es fixen plans d’incentius amb els quals engreixen els seus patrimonis personals.

També COMFIA-CCOO denuncia que aquesta reducció de plantilla de Banesto està tenint greus conseqüències amb el servei i gestió a causa de serioses manques de personal a les oficines i amb una pressió constant i extenuant per a la consecució d’uns objectius irreals marcats pels “responsables” i que provoquen unes actituds que traspassen les més elementals normes en el tracte a les persones amb insults, amenaces i maltractaments constants.