CCOO arriba a un acord per minimitzar els efectes del tancament i dels acomiadaments en l’ERO d’HEMA

Davant l’ERO que ha presentat HEMA pel tancament de les botigues i l’acomiadament de la totalitat de la seva plantilla, formada per 76 persones treballadores els comitès d’empresa de CCOO hem arribat a un acord per minimitzar els efectes dels acomiadaments:

–       Retardar la sortida el màxim possible dels col·lectius més vulnerables.

–       Augment d’hores de treball a les persones afectades per l’ERO abans de noves contractacions.

–       Possibilitat de sortides voluntàries amb indemnització fins a 2 mesos abans del tancament previst del centre de treball.

–       Bonus per permanència a l’empresa de fins a 500€ per aquelles persones que treballin fins al tancament del seu centre.

–       33 dies per any treballat d’indemnització.

Des de CCOO valorem positivament l’acord, que respon a les demandes fetes pel sindicat durant el període de consultes del procés col·lectiu: augment de la indemnització, flexibilitat en el temps per la sortida de l’empresa que doni oportunitats per nous treballs així com mesures que fomentin una ocupacionalitat futura, també una millora de la jornada parcial pel conjunt de la plantilla, en lloc de que realitzi noves contractacions temporals, per tal de millorar la situació econòmica en la indemnització i en la prestació per desocupació.