CCOO acorda el primer Pla d’igualtat del grup Inditex

Acord històric en materia d’igualtat a Inditex. La Federación de Servicios de CCOO ha subscrit el primer Pla d’igualtat al grup empresarial Inditex (serveis centrals i botigues: Zara, Lefties, Pull&Bear , Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho i Zara Home). Ahir es va signar per part de CCOO Servicios i UGT aquest pla amb l’empresa, conformada per vint empreses amb centres de treball a tot el territori i amb una plantilla de treballadores i treballadors que ronda les 30.000 persones.

Després de la signatura del darrer acord en matèria salarial i beneficis socials al mes de febrer,  ahir vam signar un acord històric amb el primer Pla d’igualtat per a totes les treballadores i treballadors del Grup Inditex a serveis centrals i botigues, amb una representativitat majoritària per part de CCOO (53 %) a la taula negociadora i d’UGT (23 %). Un Pla d’igualtat que, per a CCOO, forma part dels avenços fonamentals en les condicions laborals d’un grup empresarial i un sector amb un 81 % de dones treballadores en plantilla.

Amb aquest Pla d’igualtat s’articula una estratègia amb més de cent mesures, amb una vigència de quatre anys. A més d’incorporar aquestes propostes, hi haurà un seguiment conjunt a través d’una comissió paritària empresa – sindicats signants.  La negociació col·lectiva i la implementació de plans d’igualtat són claus per reduir la bretxa de gènere, així com la parcialitat i la precarietat laboral.  Aquest camí cap a l’homologació de condicions laborals de la plantilla representa un nou paradigma impulsat per CCOO per desdibuixar diferències territorials o de marca d’un gran grup empresarial.  Els èxits a Inditex són el fruit de l’esforç col·lectiu de tota la plantilla.

Gràcies a la majoria sindical i al suport de les persones d’Inditex afiliades a CCOO, podem continuar avançant cap a una major igualtat real i efectiva en un sector i grup empresarial que ocupa milers de dones, i que pateix una major parcialitat, pitjors condicions salarials i  una gran dificultat per a la conciliació laboral i familiar.