Butlletí d’Actualitat Jurídica i Sindical, núm. 83 (juny del 2023)

Servei d’informació i documentació jurídica

Publiquem un nou Butlletí d’Actualitat Jurídica i Sindical.

La secció Activitat del Gabinet Jurídic de CCOO de Catalunya presenta un comentari d’una sentència del TS sobre les funcions de la representació de persones treballadores i acomiadament de representants, elaborat per Jonathan Gallego. Eduardo Rojo ha publicat un comentari sobre aquesta mateixa sentència del TS al seu blog. També donem notícia de dues sentències favorables a CCOO de Catalunya: sobre avaluació de riscos laborals al Cos de Bombers de la Generalitat i sobre condemna de presó per a un empresari que va coaccionar a treballadores i treballadors de la seva empresa en procés d’eleccions sindicals.

La Secció Estudis Jurídics Sindicals s’obre amb documentació sobre el V AENC. També es presenta el vídeo de la jornada El futur dels temps de treball: condicions, marc normatiu i experiències de reducció de jornada; afegim la nova píndola informativa elaborada per CCOO de Catalunya sobre tipus d’accidents de treball i ens fem ressò de la regulació sobre limitació del treball en episodis de temperatures extremes.

La secció Jurisprudència recull comentaris de dues sentències: una sobre ciberdrets sindicals emesa pel TS i una sobre manteniment de la remuneració tot i que els efectes secundaris d’una vacuna subministrada a treballadores i treballadors impedeixi la seva activitat laboral.

Finalment, la secció Enllaços inclou l’informe editat pel CTESCAT sobre la situació del sector cultural a Catalunya.

Et convidem a fer-nos arribar suggeriments i comentaris, així com a sol·licitar altes per rebre el Butlletí a l’adreça electrònica següent: [email protected]t

Seguiu-nos a les xarxes socials!

Twitter: @FundCipriGarcia

Facebook: www.facebook.com/fundacio.ciprianogarcia