Butlletí d’Actualitat Jurídica i Sindical, núm. 82 (abril del 2023)

Servei d’informació i documentació jurídica

Publiquem un nou Butlletí d’Actualitat Jurídica i Sindical.

La secció Activitat del Gabinet Jurídic de CCOO de Catalunya presenta un comentari d’una sentència del TSJC sobre dret de vaga i el concepte de vaga novatòria, elaborat per Jonathan Gallego.

La Secció Estudis Jurídics Sindicals s’obre amb documentació sobre la segona fase de la reforma de les pensions. S’hi afegeix informació sobre el cicle de debats encetat per CCOO de Catalunya sobre el temps de treball. Seguim amb continguts relatius a la salut laboral: la gestió de les baixes en els primers 365 dies i la LGTBIfòbia. També ens fem ressò de l’informe sobre teletreball a la Comunitat Valenciana, dirigit per Adrián Todolí i José Maira Peiró. També s’inclou una ressenya del llibre de Paco Rodríguez de Lecea, Un mundo dislocado, elaborada per Jesús Martínez.

La secció Jurisprudència recull una sentència sobre laboralització de persones repartidores d’Amazon Flex i una altra, de l’Audiència Nacional, sobre vulneració de drets d’un delegat sindical.

Finalment, la secció Enllaços inclou el web de recursos de la Estratègia Catalana de Seguretat i Salut Laboral (2021-2026) i la publicació sobre les ponències de la darrera Jornada de difusió del SIMA.

Et convidem a fer-nos arribar suggeriments i comentaris, així com a sol·licitar altes per rebre el Butlletí a l’adreça electrònica següent: [email protected]t

Seguiu-nos a les xarxes socials!

Twitter: @FundCipriGarcia

Facebook: www.facebook.com/fundacio.ciprianogarcia