Butlletí d’Actualitat Jurídica i Sindical, núm. 81 (març del 2023)

Servei d’informació i documentació jurídica

Aquest Butlletí d’Actualitat Jurídica i Sindical és un número monogràfic sobre el Dia de les Dones Treballadores

La secció Activitat del Gabinet Jurídic de CCOO de Catalunya presenta un article que repassa les accions sindicals i jurídiques impulsades per denunciar i revertir el baix cost de l’acomiadament a Espanya, publicat per Jonathan Gallego al seu blog. Aquest article es complementa amb una sentència d’instància recent (JS 26 de Barcelona) que estableix una indemnització addicional a favor d’un treballador acomiadat sense causa justificada.

El gruix del Butlletí són continguts relacionats amb el Dia Internacional de les Dones Treballadores: el manifest de CCOO de Catalunya per a aquest 8 de Març; l’informe sobre la situació de les dones en el mercat de treball, que se centra en una primera valoració dels plans d’igualtat; els informes, de CCOO de Catalunya, i altres estructures sindicals, sobre bretxa salarial de gènere; la perspectiva de gènere en la negociació col·lectiva; el segon pla d’igualtat al Banc de Santander, o l’anàlisi dels criteris que s’apliquen en la valoració dels riscos per a dones embarassades o en període de lactància natural.

Finalment, la secció Enllaços es fa ressò dels nous número de les revistes sindicals Treballadora (CCOO de Catalunya) i Trabajadora (CS de CCOO).

Et convidem a fer-nos arribar suggeriments i comentaris, així com a sol·licitar altes per rebre el Butlletí a l’adreça electrònica següent: [email protected]t

Seguiu-nos a les xarxes socials!

Twitter: @FundCipriGarcia

Facebook: www.facebook.com/fundacio.ciprianogarcia