Butlletí d’Actualitat Jurídica i sindical, núm. 80 (febrer del 2023)

Servei d’informació i documentació jurídica

Publiquem un nou Butlletí d’Actualitat Jurídica i Sindical

La secció Activitat del Gabinet Jurídic de CCOO de Catalunya presenta un article que analitza les causes de la disminució de les indemnitzacions que es concilien per acomiadament, publicat per Jonathan Gallego al seu blog. També la reclamació col·lectiva que la CS de CCOO ha presentat al Comitè Europeu de Drets Socials, atès que Espanya no aplica les garanties de protecció front als acomiadaments improcedents establertes a la Carta social europea.

La secció Estudis jurídics i sindicals inclou recents informes sobre emancipació dels joves, l’estat de la negociació col·lectiva sectorial a Catalunya, o la prevenció de l’accidentalitat laboral de trànsit, especialment, entre el col·lectiu dels treballadors i treballadores repartidores. També es fa ressò de l’article sobre clima extrem i el treball dels riders, així com de dos iniciatives de memòria democràtica; la resignificació de l’espai de la prefectura de policia de Via Laietana, 43 i la petició de retirada de condecoracions a policies franquistes. Finalment, el Butlletí publica una ponència sobre concertació social impartida per Joan Coscubiela a la jornada 25 Outonos de Dereito Social.

La secció Jurisprudència destaca sentències sobre els beneficis socials de treballadors jubilats d’ENDESA, i les primeres resolucions sobre acomiadament injustificat en situacions d’IT, en aplicació de la recent Llei 15/2022 per a la igualtat de tracte i no-discriminació.

Finalment, la secció Enllaços es fa ressò del nou número de Cuadernos de Acció Sindical, publicat per la CS de CCOO, que aborda matèries de negociació col·lectiva.

Et convidem a fer-nos arribar suggeriments i comentaris, així com a sol·licitar altes per rebre el Butlletí a l’adreça de correu electrònic: [email protected]t

Seguiu-nos a les xarxes socials!

Twitter: @FundCipriGarcia

Facebook: www.facebook.com/fundacio.ciprianogarcia