CCOO dóna suport a la marxa contra la MAT que se celebra avui a Santa Coloma de Gramenet

CCOO ha estat una de les entitats contràries al disseny de la línia elèctrica MAT (Molt Alta Tensió) que l’empresa Red Eléctrica Española està impulsant i que ha merescut des dels seus inicis l’oposició unànime de la societat civil de Santa Coloma, amb el propi Ajuntament al front.

Volem recordar que el disseny fa que els cables elèctrics de la MAT passin a menys de 150 metres del populós barri de les Oliveres, i a menys de 75 metres del nucli de Can Franquesa.

Al marge de constituir la pròpia MAT una infraestructura discutible, és inacceptable el risc en que la proximitat d’una conducció elèctrica de molt alta potència posa a una part important de la població de Santa Coloma. És inacceptable igualment, el tractament que des de Red Eléctrica es dóna a una ciutat com Santa Coloma, que pertany a una zona de la perifèria metropolitana que ja suporta el pas i l’impacta de moltes infraestructures.

Estem convençuts, i així ho diuen tots els estudis, que existeixen altres sistemes més segurs per efectuar el transport d’energia elèctrica sense posar en risc ni la salut de la població, ni l’estètica del territori i, la Serralada de Marina en aquest cas, ni la seva sostenibilitat ambiental.

CCOO dóna suport i participarà en la concentració davant l’inici de les obres de la línia MAT, aquest divendres dia 25 d’abril a les 19 hores a la parada de Can Zam de la L9 del metro.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 25 d’abril de 2014