Barcelona acull la jornada anual del comitè sobre el capital dels treballadors i treballadores de la CSI, amb CCOO i UGT de Catalunya com a amfitrions

L’esdeveniment anual del comitè sobre el capital dels treballadors i les treballadores, de la Confederació Sindical Internacional (CSI), se celebra a Barcelona entre ahir i avui, 28 i 29 de novembre. Després de tres anys des de l’últim esdeveniment presencial, s’ha recuperat aquest format que s’havia celebrat en línia els dos anys anteriors a causa de la pandèmia. CCOO i UGT han col·laborat en el desenvolupament de les jornades, com ja ho vam fer l’any 2007, en el primer esdeveniment d’aquest comitè que es va celebrar al nostre país. En la jornada inaugural hi van intervenir els dos secretaris generals, Javier Pacheco i Camil Ros.

A les jornades hi ha més de 100 assistents de 15 països i s’hi ha presentat la guia recentment desenvolupada, Expectatives mínimes per als gestors d’actius sobre els drets laborals fonamentals, que permetrà als òrgans de govern i de supervisió dels instruments de la previsió social complementaria avaluar i integrar millor tots aquests indicadors en la gestió i la supervisió dels actius en els quals inverteixen.

Les jornades serveixen com a punt de trobada, d’intercanvi d’informació i de planificació d’activitats dels diferents grups de treball d’aquest comitè. A més també s’hi presentarà l’informe “Prosperitat compartida: llibertat d’associació i negociació col·lectiva en la inversió”, fet que es repetirà a l’esdeveniment anual de PRI, que també se celebra aquesta setmana a Barcelona.

Durant el matí d’ahir, dia 28, més de 25 delegats i delegades de CCOO i UGT van participar en una taula rodona juntament amb CWC i dos gestors d’actius, en una primera trobada per posar en pràctica les recomanacions de la guia a l’hora d’integrar els drets laborals en la gestió de tot tipus d’actius, des d’empreses cotitzades a capital privat.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 29 de novembre de 2022