Assolit un preacord sobre l’ERO de Roca Sanitario

CCOO d’Indústria valora positivament el principi d’acord assolit per la representació sindical i la direcció de Roca Sanitario, amb el qual s’ha aconseguit evitar l’aplicació de mesures traumàtiques, tal com demanava CCOO. La plantilla afectada ha ratificat avui el preacord per una amplíssima majoria.

Ambdues parts han acordat baixes voluntàries per a persones majors de 53 anys, que aniran acompanyades d’un pla de prejubilacions que els garanteix el 90 % del salari net i una revaloració anual d’un 1,5 % fins que arribin a l’edat de jubilació.

En cas que amb aquesta mesura no s’arribés a la xifra de 168 persones, s’obriria la possibilitat que persones de menys de 53 anys dels departaments i dels grups professionals afectats puguin acollir-se a una baixa voluntària amb una indemnització de 42 dies per any treballat, amb un màxim de 32 mensualitats.

L’acord també recull el compromís de l’empresa del manteniment de l’ocupació a la planta de Gavà-Viladecans i convertir-la en un centre de referència d’àmbit mundial. En cas que es donessin unes condicions que impedissin el manteniment de l’ocupació, l’empresa mantindrà les condicions pactades en aquest expedient fins al 31 de desembre del 2027.