Diari de l’Assemblea sindical oberta (número 2)

– El dia 4 de maig, i com a continuació dels actes del nostre 50è aniversari, es va iniciar l’Assemblea sindical oberta que és el procés per debatre i decidir com volem que sigui el sindicat dels propers 50 anys.

– Ja tenim més de 1500 enquestes que s’han enviat a través de la web o dipositant-les a les urnes que hi ha als locals del sindicat arreu de Catalunya. Properament tindrem una primera aproximació indicativa del contingut que ens està arribant.

– Continuen a bon ritme les assemblees obertes i les trobades; en aquests últims dies s’han realitzat assemblees a Vic i Manlleu (amb 50 i 26 participants), a Igualada (amb més de 60 participants). A Tarragona es va fer una trobada oberta amb representants del moviments socials i entitats. També s’ha fet una trobada amb representants de l’Institut d’Estudis Penedesencs.

– Continuen els debats externs on reflexionem sobre els models sindicals europeus: en aquests últims dies s’ha celebrat el 2n amb la presència de Heinz Bierbaum amb qui hem reflexionat al voltant del model sindical a Alemanya.

– Premsa: a El Periódico de Catalunya ha sortit l’article “Vuelta a los Orígenes” signat per Toni Fuentes, on s’explica el procés de l’Assemblea sindical oberta que estem impulsant

– Us deixem aquí un parell de les opinions que han sortit als debats celebrats fins ara

“Ser delegat/a comporta compromís sindical i valors d’esquerres”.

“Cal explicar més i millor els acords de diàleg social que se signen”.