Diari de l’Assemblea Sindical Oberta (núm. 7)

• El dia 4 de maig, i com a continuació dels actes del nostre 50è aniversari, es va iniciar l’Assemblea sindical oberta que és el procés per debatre i decidir com volem que sigui el sindicat dels propers 50 anys.

• Hem arribat prop de les 4.000 enquestes omplertes per afiliades i afiliats del sindicat via web o dipositades a les urnes que hi ha als locals del sindicat arreu de Catalunya.
Cal informar que continuen arribant les respostes a les enquestes que vam enviar amb el Lluita Obrera: fins al moment més de 500. Si encara no has contestat, t’animem a fer-ho.

• Algunes de les assemblees obertes realitzades durant aquests últims dies a les diferents empreses són les de SEAT i NISSAN amb una participació molt activa dels afiliats i afiliades.

Cal destacar també la segona assemblea celebrada a Barcelona i l’assemblea d’advocats, mediadors i assessors de CCOO de Catalunya.

Informar de la trobada amb les entitats i institucions integrants del Pacte Més Indústria per parlar dels temes i objectius de l’ASO.

• El grup dinamitzador de l’Assemblea sindical oberta ha fet una trobada per analitzar el desenvolupament del procés i posar en comú experiències. La valoració és molt positiva. Entre els aspectes que es destaquen hi ha la demanda que el sindicat mantingui aquesta dinàmica de participació quan acabi el procés de l’ASO i la preocupació per organitzar dins el indicat els nous col·lectius de treballadors i treballadores amb condicions precàries. També es ressalta la necessitat de rendir comptes de com s’utilitzen les hores sindicals.

• Us deixem aquí un una de les opinions que ha sortit als debats celebrats fins ara:

“La lluita a les empreses per millorar condicions laborals cal traslladar-la a la societat per millorar condicions de vida. ”