Diari de l’Assemblea sindical oberta (núm. 5)

• El dia 4 de maig, i com a continuació dels actes del nostre 50è aniversari, es va iniciar l’Assemblea sindical oberta, que és el procés per debatre i decidir com volem que sigui el sindicat dels propers 50 anys.

• Ja tenim més de 3.000 enquestes emplenades per afiliades i afiliats del sindicat via web o dipositades a les urnes que hi ha als locals del sindicat arreu de Catalunya. Com a novetat d’aquesta setmana hi ha l’enviament de l’enquesta amb la Lluita Obrera a casa de tots els afiliats i les afiliades. Per això, convidem a tothom que no ho hagi fet encara que empleni l’enquesta en paper i la retorni mitjançant el sobre de “franqueig pagat” que adjuntem amb la tramesa de la nostra revista.

• En aquests gairebé dos mesos de procés de l’Assemblea sindical oberta ja són més de 130 les assemblees i trobades realitzades a tot Catalunya, tant a escala territorial com sectorial així com en nombrosos centres de treball.

Algunes de les últimes assemblees obertes realitzades aquests dies s’han celebrat a Lleida (amb uns 100 participants), Barcelona (amb més de 100 companyes i companys participants), Vilanova i la Geltrú o Vilafranca del Penedès. També s’han realitzat a l’aeroport de Barcelona amb una gran assistència de companys i companyes.

També cal destacar l’assemblea organitzada per Acció Jove, on més de 70 joves, el passat dia 20 de juny, van estar analitzant allò que s’ha fet bé, fent autocrítica del que no s’ha aconseguit i traient propostes i conclusions per millorar el sindicat.

• Us deixem aquí un parell de les opinions que han sortit als debats celebrats fins ara:

“El sindicat ha de ser un lloc d’acollida”

“Lluitar contra la precarietat laboral ha de ser una prioritat pel sindicat”