Diari de l’Assemblea sindical oberta (núm. 4)

• El dia 4 de maig, i com a continuació dels actes del nostre 50è aniversari, es va iniciar l’Assemblea sindical oberta, que és el procés per debatre i decidir com volem que sigui el sindicat dels propers 50 anys.

• Ja tenim prop de 3.000 enquestes emplenades per afiliades i afiliats del sindicat via web o dipositades a les urnes que hi ha als locals del sindicat arreu de Catalunya.

En la primera aproximació de resultats sobre les 1.000 primeres enquestes emplenades, les valoracions són, en general, positives, en especial les referides a les propostes de renovació del sindicat. En relació amb les condicions laborals es prioritza el salari i l’estabilitat en el lloc de treball. Pel que fa a facilitar la participació es posa l’èmfasi en què els horaris de les reunions siguin compatibles amb la vida laboral i la familiar.

• Continuen a bon ritme les assemblees obertes i les trobades; en aquests últims dies s’ha realitzat assemblees territorials amb una notable participació a Rubí, Badalona, Pineda o El Vendrell, entre d’altres.

La Federació d’Indústria ha fet també assemblees en diverses empreses del Barcelonès com Citelum, Cofely, Cimy, Dalkia, Estampaciones Martínez o Esteve.

També s’han fet assemblees impulsades per la Federació de Serveis a la Ciutadania amb els companys i companyes dels ajuntaments de Barcelona, Mollet o Sant Adrià de Besòs.

Igualment cal informar que aquesta setmana s’han fet trobades obertes amb entitats del Baix Montseny i amb la premsa comarcal de Mataró.

• Com a novetat, aquesta setmana tenim l’article de Dolors Llobet “Noves formes de treball i d’organització”.

• Us deixem aquí una de les opinions que han sortit als debats celebrats fins ara:

“Cal participar als moviments socials amb humilitat però amb l’orgull de ser de CCOO”