Diari de l’Assemblea sindical oberta (núm. 3)

• El dia 4 de maig, i com a continuació dels actes del nostre 50è aniversari, es va iniciar l’Assemblea sindical oberta, que és el procés per debatre i decidir com volem que sigui el sindicat dels propers 50 anys.

• Ja tenim més de 2.000 enquestes omplertes per afiliades i afiliats del sindicat via web o dipositades a les urnes que hi ha als locals arreu de Catalunya. Properament tindrem una primera aproximació indicativa del contingut que ens està arribant.

• Continuen a bon ritme les assemblees obertes i les trobades; en aquesta última setmana s’han fet assemblees territorials  amb una notable participació a Sabadell, Terrassa, l’Hospitalet de Llobregat, i Mataró.

La Federació d’Indústria ha fet també assemblees a Manresa, Cornellà de Llobregat i Sabadell.

També s’han fet assemblees impulsades per la Federació de Serveis a la Ciutadania amb els companys i companyes dels serveis sociosanitaris integrals a Lleida, i dels ajuntaments de Santa Perpètua de la Mogoda, Reus i el Prat de Llobregat així com a l’Institut Municipal de Parcs i Jardins de Barcelona.

Aquesta setmana s’han fet dues trobades obertes: la primera amb professionals dels mitjans de comunicació i la segona al voltant del laïcisme.

• Com a novetat, aquesta setmana tenim l’article de Javier Pacheco titulat “Hem d’aconseguir recuperar el protagonisme en el conflicte i que la societat torni a percebre i valorar la utilitat del sindicat”

• Us deixem aquí un parell de les opinions que han sortit als debats celebrats fins ara:

“El sindicat ha d’estar a prop d’aquelles persones treballadores que ho passen pitjor”.

“Cal actuar conjuntament amb els moviments socials buscant complicitats”.