Comença la segona fase de l’Assemblea sindical oberta de CCOO de Catalunya

Mecanisme de participació obert

L’Assemblea sindical oberta ha demostrat ser un mecanisme de participació més obert, dinàmic i àgil que no pas un congrés, que segueix un esquema a partir del qual la direcció diu i la gent es posiciona al voltant del que es proposa. Amb l’Assemblea sindical oberta tothom situa els elements que considera fonamentals i això permet al sindicat percebre les diferents sensibilitats, com la gent vol afrontar els diversos problemes relacionats amb la participació, els continguts de la negociació o quins són els seus temes prioritaris. La primera fase va finalitzar a principis de setembre amb una important participació.

FASE 1: DEBAT, OPINIONS I PROPOSTES

L’Assemblea sindical oberta és un àmbit de debat, participació i decisió directa que s’ha organitzat en tres fases. La primera fase ha tingut lloc entre els mesos de maig i setembre.

La primera fase del procés d’Assemblea sindical oberta que s’ha efectuat entre els mesos de maig i setembre ha estat la fase de debats, opinions i propostes mitjançant enquestes, debats, seminaris, entrevistes i assemblees.

L’enquesta ha estat emplenada per 6.000 persones, un 10% de les quals són persones no afiliades.

En l’àmbit dels debats i les assemblees (més de 110 actes), hi han participat més de 3.000 persones i s’hi han recollit totes les opinions i propostes, que, agrupades en 100 propostes, passaran a la fase 2, de votació.

Les opinions -ordenades per cada eix temàtic (participació, organització, prioritats, lluita i valors)-  i les actes de les reunions es poden consultar a la pàgina web.

FASE 2: VOTACIÓ

El 15 d’octubre comença la segona fase, en la qual pots escollir les 25 propostes més destacades segons el teu parer. POTS VOTAR AQUÍ

La segona fase és la de selecció de propostes mitjançant la votació de les recollides en la fase de debat.

La votació es farà a través de la web de l’Assemblea sindical oberta (tal com es va fer amb les enquestes) entre els dies 15 i 25 d’octubre.

El debat s’ha recollit en 100 propostes organitzades en els 5 eixos temàtics de l’Assemblea sindical oberta (20 propostes per cada eix):

Eix 1: Participació a l’empresa, al sindicat i a la societat
Eix 2: Millorar l’organització i l’afiliació
Eix 3: Prioritats laborals i socials
Eix 4: Acció sindical i noves formes de lluita
Eix 5: Valors i ètica sindical

Cada persona haurà de triar 5 propostes per cada un dels eixos.
Les propostes més votades es portaran a l’assemblea del 7 de novembre per a la seva priorització.

I JA POTS VOTAR AQUÍ.

FASE 3: PRIORITZACIÓ I VALIDACIÓ

El dissabte 7 de novembre, a partir de les 10 hores, tindrà lloc l’assemblea final al pavelló poliesportiu Marina Besòs, a Sant Adrià del Besòs. Apunta’t aquesta data a la teva agenda i participa-hi.

La tercera fase es farà en assemblea final

Dia: 7 de novembre
Lloc: Pavelló poliesportiu Marina Besòs, a Sant Adrià del Besòs
Hora: 10 h

Les persones participants a l’assemblea hauran d’ordenar les 25 propostes més votades a la fase 2, organitzades en els 5 eixos, per decidir amb quina prioritat volem que s’apliquin.

La votació es farà en un full que ompliran totes les persones a l’inici de l’assemblea perquè els resultats puguin ser validats en el mateix acte.

La direcció del sindicat assumirà el resultat de l’assemblea i establirà les formes per dur a terme les propostes.