Comença la negociació de la futura llei d’ocupació pública

#ConstruintLleiAmbTu

El passat juliol va començar, formalment, la negociació de l’avantprojecte de llei d’ocupació pública de Catalunya al Consell Català de la Funció Pública. Les administracions estan representades per la Generalitat de Catalunya, les organitzacions municipalistes (Federació de Municipis de Catalunya i Associació de Municipis de Catalunya) i les universitats públiques. Per la part sindical, hi participem CCOO i UGT com a conseqüència de la legitimitat que ens donen els resultats de les eleccions sindicals a Catalunya.  Així doncs, com a sindicats “més representatius” en el conjunt de les administracions públiques de Catalunya, tenim l’oportunitat d’incidir en una llei abans que aquesta s’aprovi.

Després de diverses reunions preparatòries, ara podem començar ja el veritable procés negociador abans que el Govern de la Generalitat acabi aprovant un projecte de llei que iniciï els tràmits parlamentaris.

Com a sindicat de classe, les nostres propostes conjugaran els interessos dels treballadors i treballadores de les administracions, amb els del conjunt de la classe treballadora, que han de tenir garantits els seus drets de ciutadania al marge de qualsevol poder polític.

CCOO tenim molt clares les deficiències que fins ara hem anat arrossegant al conjunt d’administracions públiques. Ens trobem amb mancances de serveis públics que es presten a la ciutadania, externalitzacions, manca de personal, condicions laborals precàries i caracteritzades per l’abús de temporalitat en moltes ocasions i un funcionament poc democràtic de les mateixes administracions.

En la negociació d’aquesta llei hi estem participant de manera transversal tots els sectors de CCOO de les diferents administracions per definir cap a on volem anar, però també volem fer partícips al conjunt de treballadores i treballadors, mitjançant consultes i assemblees. Una primera consulta, força general, és la que acompanya aquest primer comunicat. Amb ella volem conèixer el grau d’acord de la nostra afiliació i del conjunt de treballadores i treballadors de les administracions públiques, amb els nostres principis en la negociació.

CCOO tenim la intenció d’aconseguir una llei única per al conjunt d’administracions. Tot i que tenim clar que algunes matèries continuaran regulades per la seva legislació específica en determinats sectors, treballarem perquè aquestes normatives respectin els principis generals de la llei.

Treballarem també per assolir una funció pública el màxim de democràtica possible, amb consells de participació de la ciutadania i amb participació sindical en les qüestions que afectin el personal, com la planificació estratègica, la selecció i la provisió, l’increment de la dotació de plantilles, la carrera professional, la salut laboral, la igualtat, la resolució de conflictes, la distribució dels fons addicionals i un llarg etcètera.

En la gestió del personal volem assolir processos de selecció continuats i ajustats a les funcions que s’han de realitzar. Uns processos de selecció que, juntament amb els de provisió, respectin escrupolosament els principis d’igualtat, mèrit i capacitat, deixant enrere el clientelisme que en algunes ocasions governen aquests processos. Així mateix, hem de garantir incentius per a la jubilació, implementant mesures per al rejoveniment de les plantilles, la transferència del coneixement de les persones que es jubilen o canvien de destinació.

Finalment, hem d’aconseguir que la dedicació al servei públic sigui una professió atractiva, afavorint la mobilitat entre administracions, la formació contínua i el desenvolupament efectiu de la carrera professional.

La intenció de CCOO és fer-vos partícips de tota la negociació, i ara pots donar la teva opinió sobre els nostres objectius o sobre qualsevol qüestió que et preocupi, clicant el següent enllaç.

En les properes setmanes t’anirem consultant qüestions concretes sobre participació en la gestió del personal, igualtat, resolució de conflictes, selecció i provisió de llocs, carrera professional, jubilació i relleu generacional…