En quina situació queden les persones que no han superat els processos d’estabilització?

Dos anys després de l’acord de CCOO i els altres dos sindicats majoritaris de les administracions públiques espanyoles, amb l’aleshores ministre Iceta, les coses ja estan quedant clares.

A falta de dades definitives, la major part de les persones en abús de temporalitat estan consolidant els seus llocs de treball, que era l’objectiu del nostre sindicat. Tot i això, hi haurà un nombre de persones que no aconseguiran aquest objectiu. Serà petit, en contra del que alguns han estat anunciant durant dos anys. Res de milers d’interins al carrer ni d’ERO encoberts i massius. Per a CCOO, aquestes persones han estat i són molt importants. Ho eren el juliol del 2021, quan vam signar l’acord per establir una compensació econòmica i treballar per a la seva continuïtat al servei de les administracions.

A la Generalitat de Catalunya, aquestes persones rebran d’ofici una compensació econòmica de vint dies per any treballat, pel fet d’haver patit abús de temporalitat. Es tracta de la compensació fixada en aquell acord, sense necessitat de demandes jurídiques, en línia amb les sentències del Tribunal Suprem. Una compensació que CCOO hem estat defensant al grup de treball d’estabilització de la mesa general des del primer moment en què vam començar a negociar-la, malgrat les diferents propostes de l’Administració i dels altres sindicats.

Però a més d’aquesta compensació, CCOO i les altres organitzacions sindicals majoritàries de la Generalitat hem arribat a un acord per garantir al màxim la seva feina. Un acord en el qual queda clar que, en compliment de la llei, la gent continuarà treballant en funció de la normativa de la borsa de treball pertinent. Exactament, allò que hem estat informant CCOO per desmentir les falses informacions d’altres sindicats, plataformes i advocats interessats. En el cas del personal d’administració i tècnic, que no disposa de borsa de treball malgrat les nostres demandes històriques, amb l’acord garantim que la mesa general n’elaborarà una a partir del mes de setembre.

Després de dos anys, podem assegurar que els objectius de CCOO s’estan complint i que les nostres informacions han estat les correctes. Podem continuar definint-nos com un sindicat útil i rigorós. No tothom pot dir el mateix.

Feu clic per veure l’acord del grup de treball d’estabilització de la temporalitat en l’ocupació pública del 26 de juliol de 2023.