Materialitzem amb el Govern la pujada salarial del 0,5 % del PIB en compliment de l’Acord marc per a una administració del segle XXI

L’Àrea Pública de CCOO s’ha reunit aquest matí amb la secretària d’Estat de Funció Pública per fer efectiva la pujada retributiva complementària del 0,5 % vinculada al PIB del 2023 i per instar el Govern a articular el mecanisme necessari per dur a terme l’increment del 2 % pactat per al 2024, sense haver d’esperar la llei de PGE 2024, en un pacte de govern, també signat per UGT.

La Comissió de Seguiment de l’Acord per a una administració del segle XXI s’ha reunit aquest matí a instància d’ambdós sindicats per tractar com i quan es materialitzaran en les nòmines de les empleades i empleats públics aquestes pujades salarials. L’Acord va comprometre una pujada a les nòmines dels més de 5 milions d’empleats i empleades públiques del 0,5 % si el PIB superava el 2,1 % amb caràcter retroactiu i consolidable l’1 de gener del 2023 i del 2 % corresponent al 2024.

Això significa que les empleades i empleats públics han vist incrementades les seves retribucions més d’un 7 % amb l’efecte acumulat de les pujades del 2022 i el 2023, complint l’objectiu de la previsió del 9,8 % pactat per al 2024.

Ambdues organitzacions sindicals han instat, a més, el Govern a arbitrar les fórmules legislatives adequades per fer efectiva la pujada del 2024 sense haver d’esperar la Llei de pressupostos generals de l’Estat.

CCOO i UGT, signants de l’acord, han insistit en la convocatòria d’una nova comissió de seguiment per tractar la resta dels temes inclosos en el pacte, com la creació d’ocupació, els drets, la jornada, la jubilació i la classificació professional, entre altres.