Actualització de la normativa sobre substàncies cancerígenes i mutagèniques i nanomaterials

La Directiva 2004/37/CE, relativa a la protecció de les persones treballadores contra els riscos relacionats amb agents cancerígens o mutàgens en el treball, ha sigut modificada en quatre ocasions en els darrers anys.

La darrera modificació, l’ha introduït la Directiva Europea 2019/983 del Parlament Europeu i del Consell, establint nous requisits per aspectes i productes no abordats fins ara en aquesta Directiva, que presenten aspectes de millora pel que fa a la protecció de la seguretat i salut del personal treballador exposat a aquests agents químics.

Des de CCOO de Catalunya, amb la col·laboració d’ISTAS, hem elaborat un full informatiu que recull les modificacions que s’han introduït en la nostra normativa sobre cancerígens arrel de les diferents transposicions d’aquests canvis de la Directiva, amb l’objectiu d’informar i aportar coneixements i eines a les nostres delegades i delegats de prevenció, per a la seva acció i intervenció sindical en salut laboral.

Aquest document va acompanyat d’un altre full informatiu en relació als nanomaterials, que permetrà també als nostres delegats i delegades abordar l’exposició a aquests materials en els centres de treball.

Aquest projecte s’emmarca dins de les accions realitzades per CCOO de Catalunya per al desenvolupament dels objectius acordats en l’Estratègia Catalana de Seguretat i Salut Laboral 2021-2026, i en concret permetrà impulsar l’objectiu referent a la promoció de la millora de les  condicions de treball en relació amb l’exposició a cancerígens (OP 3.6) i l’objectiu relatiu a la difusió de l’aplicació pràctica en l’àmbit laboral del coneixement científic actual respecte a la nanotecnologia (OP 7.5).

Feu clic per veure els documents:

Amb el suport de:

Logotip del Departament d'Empresa i Treball. A la feina cap risc