84.000 aspirants a tot l’Estat s’examinaran el pròxim 7 de maig a les oposicions de Correus. 7.757 places de les quals 1.490 es convoquen a Catalunya

El pròxim diumenge 7 de maig, 84.000 aspirants a tot el país s’examinaran en les oposicions de Correus per a 7.757 places. Els aspirants són 6.468 a Barcelona, 590 a Girona, 748 a Tarragona i 458 a Lleida, un total de 8.264 aspirants a Catalunya, per a 1.490 ocupacions fixes.

El diumenge a les 10.00 i a les 14.30 hores, començaran els exàmens per als llocs d’agent/repartiment i atenció al client de Correos, respectivament, per als 6.468 aspirants a Barcelona, 590 a Girona, 748 a Tarragona i 458 a Lleida, que aspiren a les 1.490 places ofertes en totes les províncies de Catalunya.

A Catalunya s’han convocat 1.490 places, els aspirants són un total de 8.264.

CCOO, sindicat majoritari a Correos, recorda que aquesta convocatòria per a la cobertura de places en les diferents províncies de Catalunya, s’emmarca en l’oferta de 7.757 ocupacions per a tot el país, recollida en l’Acord pluriennal 2018-2020 subscrit pel sindicat el desembre del 2018, i que el Govern s’ha vist obligat a convocar a conseqüència de les mobilitzacions i vagues generals promogudes el juny del 2021.

Malgrat l’oferta, una de les majors de l’última dècada, CCOO continua denunciant que no acaba de resoldre el doble problema generat per la nefasta gestió de Correos per part del president actual, Juan Manuel Serrano: Correos continua encapçalant el rànquing del treball precari a temps parcial entre les empreses públiques del país; i no es cobreixen els llocs perduts a causa del Pla de desmantellament desenvolupat per Serrano en els dos últims anys.

CCOO continua exigint que aquesta oferta d’ocupació s’acompanyi d’un pla estratègic que generi activitat i ingressos, que salvi Correos de l’enfonsament provocat per la nefasta política postal de Serrano, avalada pel Govern, i que permeti ocupació de qualitat a temps complet, a més de la cobertura de tota l’ocupació estructural real.

Diumenge vinent, 7 de maig, 84.000 aspirants a tota Espanya intentaran aconseguir una de les 7.757 ocupacions fixes ofertes per treballar Correos, la convocatòria més gran d’ocupació estatal a l’empresa en l’última dècada, arrencada al Govern després d’un llarg procés de mobilitzacions, culminat en una gran manifestació i la vaga general el juny passat, impulsades per CCOO, en unitat d’acció amb UGT.

En aquesta convocatòria es realitzarà una prova per als llocs de repartiment/agent (4.706 i 2.067 llocs, respectivament) i una altra per a atenció al client (914 llocs oferts), queden 70 places destinades al foment d’ocupació de persones amb discapacitat a fi de desenvolupar mesures d’ocupació que contribueixin a la integració d’aquestes persones.

A Barcelona 6.468 aspirants, 590 a Girona, 748 a Tarragona i 458 a Lleida tindran l’oportunitat d’optar a 1.490 places, d’entre elles a Barcelona (681 de repartiment, 249 d’agent i 153 d’atenció al client), a Girona (123 de repartiment, 5 d’agent i 13 d’atenció al client), a Tarragona (101 de repartiment, 39 d’agent i 17 d’atenció al client) i a Lleida (76 de repartiment, 25 d’agent i 8 d’atenció al client), amb una ràtio inusualment baixa de 6 candidats per cada plaça a Barcelona; 4, a Girona; 5, a Tarragona, i 4, a Lleida, la qual cosa implica que els aspirants de les diferents províncies de Catalunya tenen una gran oportunitat d’aconseguir una ocupació fixa a la major empresa pública del nostre país.

L’examen es realitzarà de manera simultània en 30 localitats i 44 seus i, en concret, a Catalunya es realitzarà a les facultats de Biologia, Econòmiques i Empresarials. La prova de repartiment/agent començarà a les 10.00 del matí, començarà la crida dels aspirants a les 8.45 hores. La prova d’atenció al client començarà a les 14.30 hores i la crida, a les 13.15.

CCOO valora positivament aquesta convocatòria de consolidació d’ocupació fixa, però recorda a l’empresa que la pèrdua d’ocupació en els últims anys és major que l’oferta publicada i que ha de posar fre a la precarització de l’ocupació i l’elevat nombre de places a temps parcial, que en aquesta convocatòria se situa en el 15 % per a repartiment motoritzat, 2,5 % per a repartiment a peu i un escandalós 52 % i 70 % per a agent de classificació i atenció al client, respectivament.

Segons CCOO, en els últims anys el president de Correos ha impulsat un pla de desballestament que en matèria d’ocupació ha afeblit l’estructura de distribució i logística de les oficines i de la xarxa rural de Correos a tota Espanya, mitjançant la continuada supressió de plantilla, reestructuracions organitzatives fusionant o suprimint estructures (sense mesurar l’impacte), tancament d’oficines en dissabtes, així com la modificació/reducció d’horaris en general que suposa un greuge tant per als treballadors i treballadores amb un augment de les càrregues de treball en ocasions inassumibles, com per a la ciutadania, amb una clara pèrdua de la qualitat de la prestació del servei postal públic.

Si bé és cert que amb aquesta convocatòria d’ocupació fixa donarà tranquil·litat i seguretat a gairebé 8.000 treballadors i treballadores en consolidar un lloc fix de qualitat, encara que no s’arriben a cobrir els llocs estructurals que l’empresa ha anat suprimint, ni s’aconsegueix reforçar el servei postal públic prestat a la ciutadania, ja que la consolidació únicament transforma llocs temporals que ja estaven sent coberts per aquests mateixos treballadors i treballadores que ara passen a ser fixos.

CCOO, sindicat majoritari a Correos, considera totalment necessari enfortir l’empresa postal pública en la seva vessant social, pública, a més de competitiva i sostenible, garantint la vertebració efectiva del territori i convertint-se en un agent per al desenvolupament econòmic a través d’una negociació real d’un pla estratègic que permeti diversificar (paqueteria, e-commerce, i cerca de noves vetes de negoci com a prestadors d’un servei públic…), augmentar ingressos, continuar la internacionalització de manera efectiva i ordenada, establir un nou marc actualitzat de relacions laborals, mitjançant un acord col·lectiu, emanat del diàleg social -que Serrano ha dinamitat a trossos-, que doni seguretat a l’ús dels 52 mil treballadors, al mateix temps que garantia als seus drets.

Per a CCOO, en definitiva, l’ocupació ha de ser matèria central del futur pla estratègic per superar models de gestió passats, basats en la retallada i la devaluació d’ocupació i drets, i que permeti ressituar a l’empresa com a element de competitivitat, sostenibilitat i valor afegit, imprescindible per aconseguir els objectius de servei públic i d’expansió empresarial que ha d’orientar el futur immediat de Correus com a agent de desenvolupament econòmic i social del país.

El diumenge 7 de maig els delegats i delegades de CCOO podrem atendre els mitjans de comunicació a l’Antiga Escola d’Empresarials. Edifici 696, a partir de les 8.45 hores.