CCOO denuncia la passivitat del Govern del Consell Comarcal del Vallès Occidental (PSC i Comuns) amb l’empresa adjudicatària del Servei d’Atenció Domiciliària

A l’octubre del 2020, el Consell Comarcal del Vallès Occidental va adjudicar a l’empresa People Plus Innovation, SLU, la concessió del servei d’atenció domiciliària per als anys 2020 i 2021, atès que aquesta empresa es va comprometre a millorar les condicions de treball de la plantilla. Concretament el criteri d’adjudicació que el consell comarcal va avaluar de forma positiva en la concessió a aquesta empresa adjudicatària establia el següent:

“Quant a la millora de les condicions de treball de la plantilla que executi el contracte, l’empresa licitadora es compromet a implementar increment salarial d’un 3 % per a l’anualitat del 2020 i un increment salarial d’un 3 % per a l’anualitat del 2021”.

Des del primer mes, l’empresa People Plus Innovation, SLU, incompleix el seu compromís de millora de les condicions de treball, i al mateix temps aprofita l’aprovació de les noves taules salarials del conveni col·lectiu d’empreses d’atenció domiciliària de Catalunya, per implementar l’increment de salari amb l’absorció del plus personal compensable. Això representa només una revalorització salarial de menys de l’1 %. Molt per sota del 3 % establert als criteris d’adjudicació del servei per part del Consell Comarcal. A més, a hores d’ara, tampoc ha abonat els endarreriments corresponents des de l’1 de gener del 2020.

Per a CCOO, aquesta maniobra és un exemple més de com les empreses adjudicatàries només pensen a fer negoci amb els serveis públics d’atenció a la ciutadania.

Des del primer moment, CCOO va posar en coneixement del consell comarcal tots aquests fets, i l’única resposta donada és que estudiaran el cas. Per la seva banda, el comitè d’empresa va sol·licitar una reunió el mes de desembre, i encara no ha rebut cap resposta.

CCOO considera lamentable que el consell comarcal, havent situat aquesta clàusula en el plec de condicions per a l’adjudicació i havent-la valorat positivament, accepti que l’empresa People Plus Innovatiun, SLU, del Grup Öptima, la incompleixi sense la més mínima acció.

Des de CCOO demanem la immediata aplicació de la clàusula amb efectes retroactius, així com l’adopció d’una sanció a l’empresa i/o la valoració de la rescissió del contracte.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 2 de febrer de 2021