CCOO exigeix professorat d’atenció domiciliària per a l’alumnat que pateix malalties prolongades

Detectades mancances als Serveis Territorials del Maresme – Vallès Oriental

CCOO denunciem que ens consta que tenim almenys una alumna sense docent d’atenció domiciliària des del març 2020, ja que els Serveis Territorials del Maresme – Vallès Oriental, encara no han enviat cap professor o professora.
Aquesta alumna no pot fer classes presencials per la patologia que té diagnosticada i Serveis Territorials tenen tota la documentació enviada des del centre, ja des del mes de juliol passat. Considerem que s’està ometent un dret fonamental a l’alumna: el dret a l’escolarització.
A la RESOLUCIÓ EDU/3699/2007, de 5 de desembre, s’aproven les instruccions per establir el procediment perquè l’alumnat que pateix malalties prolongades pugui rebre atenció educativa domiciliària per part del professorat del Departament d’Educació. En aquesta resolució, s’indica clarament que s’ha prestar atenció educativa domiciliària a aquell alumnat que estigui en edat d’escolaritat obligatòria i pateixi malalties greus que no li permetin assistir al centre educatiu.
Per tant, CCOO exigim que es faci el nomenament del professorat per resoldre aquesta situació vergonyosa que dura ja tot un trimestre, amb els greus efectes que genera per al desenvolupament social i humà d’aquesta alumna. Igualment, des de CCOO  vigilarem  per detectar més casos semblants.