Casos de positius

CCOO de Lleida exigeix a la direcció del CP de Ponent i del Centre Obert protocols d'actuació i prevenció contra la COVID-19

Foto Aquests últims dies hi ha hagut diversos casos positius de COVID-19 entre els presos del Centre Obert de Ponent, i dos entre els funcionaris que els atenen. El presos han de fer l’aïllament al seu domicili. Els treballadors i treballadores van demanar a la direcció del centre de fer-se les proves PCR, però la direcció els va negar la petició i se les han hagut de fer pel seu compte.

Davant d’aquesta situació, els representants sindicals han parlat amb la direcció del centre perquè adopti més mesures de prevenció: ara als despatxos només hi ha mampares de metacrilat i les finestres obertes, però no hi ha possibilitat de mantenir la distància de seguretat. Els representants sindicals han demanat de fer torns per no coincidir dos persones al mateix despatx o fer teletreball, com al mes de març, a la qual cosa la direcció s’ha negat.

Pel que fa al Centre Penitenciari de Ponent, aquests dies s’ha produït un brot amb molts interns positius de COVID-19; la direcció només ha fet testos ràpids als interns, però no als funcionaris i funcionàries, que com els del Centre Obert s’han hagut d’espavilar pel seu compte. A més, als mòduls on hi ha persones infectades els treballadors i treballadores només duen mascareta, ja que no els han facilitat equips de protecció individual (EPI). Els presos no tenen espai per fer l’aïllament.

La direcció del centre no pren mesures ni preventives ni de resposta davant de la malaltia i no té cap mena de protocol d’actuació davant de situacions de risc. És per això que els representants sindicals exigeixen que s’estableixin protocols de prevenció i actuació clars i efectius.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 3 de novembre de 2020