Vaga indefinida en el transport sanitari de Catalunya

A partir de demà divendres, 9 d’octubre

A partir de demà divendres, 9 d’octubre, els sindicats CCOO, UGT, USOC i SINDI.CAT han convocat vaga indefinida al transport sanitari de Catalunya, amb afectació de 5.000 professionals del sector, aproximadament.

La vaga s’iniciarà aquesta nit a les 00.00 hores, i l’afectació serà per a tot Catalunya tant en el transport sanitari no urgent (TSNU) com al transport sanitari urgent (TSU). Els dos objectius de la vaga són aconseguir:
– La no aplicació de la retallada salarial anunciada per part de la patronal ACEA en el concepte “a compte de conveni” en la nòmina del mes de setembre i successivament.
– Un pla real d’equiparació de les treballadores i treballadors de transport sanitari a Catalunya amb les condicions del conveni col·lectiu de treball per a l’empresa pública SEM-Sistema d’Emergències Mèdiques, SA.

Els sindicats entenen que totes les treballadores i treballadors de transport sanitari de Catalunya tenen dret:
– A les mateixes condicions essencials, com poden ser remuneració, durada de la jornada, categories professionals, variables (plus dissabte, plus festiu especial consideració, complement major presència, complement dedicació, complement de lloc de treball, complement personal de conveni), períodes de descans, treball nocturn, limitació de la contractació en pràctiques…
– A les mateixes condicions en protecció en matèria de seguretat i salut, a causa d’aquesta excessiva càrrega de treball, jornades que generen un enorme esgotament, risc de contagi, salut mental, i falta de mitjans adequats, tant materials com humans, per a la lluita en l’actual situació de pandèmia per la COVID-19.
– A les mateixes condicions en matèria de retribució salarial que els treballadors de l’empresa pública SEM-Sistema d’Emergències Mèdiques, SA.
– A les mateixes condicions en relació amb les cotitzacions a la Seguretat Social i a les baixes mèdiques.
– A que no se’ls retalli el salari en l’actual situació de pandèmia per la COVID-19, és a dir, no han de patir una retallada salarial els professionals per l’incompliment per part del CatSalut amb l’acord de desconvocatòria de vaga del Tribunal Laboral de Catalunya (TLC) en data 9 de setembre de 2019.

Demà divendres, a Barcelona, hi haurà una acció davant del Nus de la Trinitat, a les 7 h (s’aconsella anar-hi en transport públic per evitar col·lapsar la circulació), i entre 10.30 h i 15 h una mobilització davant de la seu del CatSalut (Travessera de les Corts, 131)*: aquesta protesta al CatSalut es repetirà els dies 16, 23 i 30 d’octubre. També es preveuen piquets informatius a diferents hospitals, coordinats per les diferents seccions sindicals i els representants sindicats estan organitzant una roda de reunions amb diferents forces polítiques al Parlament de Catalunya per explicar la seva situació.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 8 d’octubre de 2020

*ATENCIÓ: la convocatòria del divendres 9 davant de la seu del CatSalut queda desconvocada per manca de tramitació de l’autorització del Departament d’Interior de la Generalitat (segons els terminis de comunicació requerits). Per tal d’organitzar properes mobilitzacions, el mateix divendres a les 10.30 h els representants sindicals es trobaran a l’Accés 19 del Camp Nou, a Barcelona.