Dilluns, 5 d'octubre, a les 10.30 h, per YouTube

Jornada “Anàlisi de la sentència del TJUE sobre el frau a la contractació a l'Administració pública”

El passat dia 19 de març, la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO de Catalunya va fer una primera valoració d’una sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) sobre abús o frau en la contractació en l’àmbit de les administracions públiques (https://www.ccoo.cat/noticia/228987/ccoo-continuara-treballant-per-a-la-consolidacio-i-estabilitzacio-de-locupacio-publica-contra-la-precarietat-i-per-lampliacio-de-les-plantilles). En aquesta valoració es va exposar que la sentència no exposa diferències substancials respecte d’altres precedents sobre idèntica matèria.

Respecte de l’incompliment de la directiva comunitària 1999/70 CE, tant en la seva clàusula 4a (no discriminació entre personal fix i personal temporal) com en la seva clàusula 5a (abús o frau en la contractació), des de CCOO hem insistit que ha de dur-se a terme una correcta transposició en la normativa nacional (Estatut bàsic de l’empleat públic-EBEP), perquè es prevegin les mesures dissuasives que evitin, d’una banda la discriminació recollida a la clàusula 4a, com per sancionar l’abús o frau en la contractació, recollida a la clàusula 5a.

Per tractar tot això, el Sector d’Administració Local de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO de Catalunya organitzarà dilluns, 5 d’octubre, a partir de les 10.30 hores, una jornada d’anàlisi sobre aquesta sentència del TJUE sobre el frau a la contractació a l’Administració pública, que es retransmetrà per YouTube (https://youtu.be/SDGr_n0gDdI).

La jornada serà conduïda per Joan Mauri Majós, professor titular de la Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona (UB), i Míriam Pinillos Carrascosa, secretària de Polítiques Públiques de la Federación de Servicios a la Ciutadanía (FSC) de CCOO estatal, i s'hi s’explicaran els aspectes bàsics que recull la sentència així com les afectacions en contractació pública estatal que se'n puguin derivar.
02/10/2020