CCOO denuncia l’empresa Maper Carns per no complir les mesures de prevenció davant la COVID-19

Hi ha 53 treballadors contagiats, la qual cosa ha obligat l’escorxador de Sabadell a aturar l’activitat

CCOO d’Indústria lamenta la greu situació que s’ha produït a l’escorxador de Sabadell, on hi ha 53 treballadors que han donat positiu per coronavirus. Es tracta de tot el personal de la secció de matadors, per la qual cosa la direcció de l’escorxador s’ha vist obligada a aturar l’activitat de l’empresa.

CCOO d’Indústria de Catalunya denuncia que l’empresa Maper Carns no ha dut a terme cap protocol preventiu ni ha aplicat les mesures de seguretat necessàries davant la situació de pandèmia de la COVID-19, i d’aquesta manera ha posat en risc la seguretat i la salut dels seus treballadors i treballadores. L’empresa no ha pres cap tipus de mesures als espais comuns, menjador i vestuaris, per mantenir la distància social, una situació que ha derivat en els contagis.

Davant d’aquest escenari, CCOO emprendrà les accions sindicals i legals oportunes per evitar que aquesta situació es torni a repetir i per forçar l’empresa a complir amb les mesures de seguretat i salut que preveu la llei.

A principis de juliol, CCOO d’Indústria ja vam presentar una denúncia contra l’escorxador a la Inspecció de Treball, perquè l’empresa estava obligant la plantilla a compartir alguns equips de protecció individuals (concretament els cascos, arnesos i ulleres de protecció), així com per incomplir alguns aspectes del conveni, i es van fer unes jornades de vaga. Lamentablement, l’empresa ha incomplert part dels acords assumits llavors i ha posat, així, de nou en risc la salut dels treballadores i treballadores i de les seves famílies.