CCOO exigeix rectificar la normativa de pagament extraordinari de la Generalitat per a les persones treballadores que han estat en primera línia contra la COVID-19

Cal incloure totes les persones treballadores en primera línia

Milers de treballadores i treballadors han estat i són a primera línia de la lluita contra la COVID-19. La pandèmia ha obligat a intensificar la seva càrrega de treball i la seva responsabilitat de manera molt important. En reconeixement d’aquesta situació i després de la reivindicació sindical, el Govern de la Generalitat va aprovar el Decret Llei 24/2020 de 16 de juny i recentment la resolució 2193/2020 del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies que el desenvolupa.

Si bé és cert que aquestes normes estableixen una certa compensació per a un contingent important de treballadores i treballadores, de manera injusta moltes i molts altres han estat exclosos de la seva percepció.

El col·lectiu de persones treballadores de la neteja, la seguretat, la restauració, serveis socials, atenció domiciliària i centres d’atenció a menors tutelats, de dones víctimes de violència de gènere, de persones sense llar, de persones amb discapacitat intel·lectual i altres que han posat tot el seu esforç extraordinari a la lluita per la salut comunitària i l’organització de dispositius d’emergència resten sense cap consideració o reconeixement.

Denunciem aquesta discriminació, així com la dificultat per la no col·laboració d’algunes empreses en complimentar els certificats necessaris per poder accedir a l’ajut extraordinari en el cas del personal de residències.

CCOO continuem instant al Govern de la Generalitat a promoure la millora de les condicions laborals i, especialment, salarials, de les persones que treballen en aquests àmbits, millorant la dotació pressupostària per fer front a les contingències derivades de la COVID-19 i sempre vinculades a la repercussió directa per als treballadors i treballadores del sector.

CCOO considerem que cal un replantejament immediat per part del Govern de la Generalitat que traslladi a normativa la real concreció de la compensació econòmica extraordinària per fer-la arribar a tots els col•lectius que han tingut, tenen i tindran un paper decisiu en la lluita per la salut i la vida de les persones i contra la pandèmia. Exigim una rectificació ja.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 16 de setembre de 2020