Més del 85 % de l'increment de l'atur es concentra al sector serveis el mes de juny

CCOO reclama que, davant del rècord de 786.454 persones beneficiàries de prestacions i 1.181.875 demandants d'ocupació, calen mesures de reactivació econòmica i més recursos per a polítiques d'ocupació

Foto El fort increment de l’atur registrat al llarg del darrer any (35,8 %) s’explica en bona part per l’efecte de la crisi de la COVID-19 sobre el mercat de treball. Tot i la millora respecte al mes de maig en afiliacions (+15.690) i persones desocupades (-1.870), la contenció en termes intermensuals  té a veure  amb el nombre de persones que estan en situació d’expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO), i que a 5 de maig sumaven, a Catalunya, 672.171. El mes de maig es van pagar 659.575 prestacions contributives, el que suposa un augment de més de mig milió en relació al mes de març. Tanmateix, comparat aquest mig milió amb el nombre de persones afectades per ERTO, hi ha un nombre significatiu de persones que previsiblement no van cobrar la prestació al mes de maig. Amb 1.181.875 persones registrades com a demandants d’ocupació al juny (634.113 de les quals desocupades), la vulnerabilitat del mercat de treball reclama urgentment un reforç de les polítiques actives d’ocupació i de les mesures de reactivació.

Feu clic per veure:
- El comunicat de premsa de valoració de l'atur del juny de 2020.
02/07/2020