CCOO de Catalunya valora positivament l’acord de pròrroga dels ERTO

El més important és evitar acomiadaments

CCOO i UGT van signar a Madrid un acord amb el Govern de l’Estat i les patronals. Aquest acord permet prorrogar i adaptar la situació d’ERTO per centenars de milers  de treballadors i treballadores assegurant-los ingressos fins al 30 de setembre.

És molt important que aquesta mesura, destinada a preservar els llocs de treball, es produeixi mitjançant un acord i s’eviti la multiplicació del conflicte empresa per empresa.

Javier Pacheco en destaca que “per primera vegada les ajudes públiques estan limitades per a les empreses que declaren dividends i per a les que tenen la seu a paradisos fiscals”.

Allargar uns mesos la regulació dels ERTO suposa continuar donant cobertura a treballadores i treballadors que, en circumstàncies normals, no s’hi haurien pogut acollir i, a més, afegeix la reposició de la prestació de desocupació una vegada que s’incorporin al seu lloc de treball, que és el que desitgem, o, fins i tot, si alguna d’aquestes persones perdés la seva ocupació, podrà tornar a recuperar la prestació de desocupació, la qual cosa suposa que es manté el paquet de drets adquirits.

Així mateix, es regula que no es podran fer hores extraordinàries, establir-se noves externalitzacions de l’activitat ni concertar-se noves contractacions, siguin directes o indirectes, mentre hi hagi treballadors i treballadores en situació de suspensió per l’ERTO, i s’estableix el compromís de mantenir l’ocupació durant 6 mesos per a les empreses que s’acullen a les exoneracions de quotes a la Seguretat Social.

Aquest acord té en compte també noves realitats que es poden donar els pròxims mesos. Preveu el tractament favorable dels ERTO per causes econòmiques, perquè, no només en cas de força major, sinó també per causes econòmiques o productives que puguin sorgir, les empreses optin per aquests ERTO en lloc de fer-ho per acomiadaments. A més, també s’han previst altres situacions que es puguin donar, com rebrots de la pandèmia, que portin a determinades fases diferents o a reculades com les que ja s’estan vivint en algunes comarques, i que tinguin impacte sobre les empreses, amb l’objectiu que aquestes situacions no generin destrucció de llocs de treball.

Nou acord sobre els ERTO