CCOO i UGT acusen el president de Correos de voler utilitzar els sindicats per rentar la seva imatge personal ocultant la conflictivitat laboral, el desgavell de gestió existent i la pèssima gestió de la crisi sanitària

L’empresa postal pública és el segon àmbit en nombre de personal afectat per coronavirus després del sanitari

Correos ha reunit telemàticament els sindicats per anunciar l’execució, ja prevista abans de la crisi de la COVID-19, de la incorporació de 4.055 persones que van superar l’últim procés de consolidació el 2019. Aquesta actuació estava pendent d’executar i era exigida pels sindicats arran de l’extensió del contracte a 7.000 eventuals el mes d’abril passat.

CCOO i UGT denuncien la permanent operació de màrqueting del president de Correos, Juan Manuel Serrano, per rentar la seva imatge, utilitzant acords ja tancats que estan únicament en espera de materialitzar-se.

Ambdós sindicats han alertat, igualment, de l’intent de distreure l’atenció davant la precipitada tornada al 100 % d’activitat en una “desescalada” completa dels seus 53.000 treballadors, prevista per a dilluns que ve, 11 de maig.

CCOO i UGT, sindicats majoritaris de Correos, han qualificat l’anunci de la incorporació de 4.055 llocs de treball fixes a la plantilla (una actuació d’obligat compliment per part de l’empresa i recollida en els acords signats amb les organitzacions sindicals) d’“utilització política, personalista i propagandística dels acords” i d’“operació de màrqueting i rentada de cara per part del president i de l’equip directiu de Correos”.

CCOO i UGT, que han denunciat en diverses ocasions l’incompliment per part de Correos del marc de negociació col·lectiva, amb la formació de contractes al marge del conveni col·lectiu i la imposició de mesures que s’han saltat les vies legals de negociació, consideren que aquest anunci està sent utilitzat de manera injusta com a mera cortina de fum davant l’alt grau de rebuig sindical i conflictivitat laboral provocat per la pèssima gestió de la crisi sanitària a l’empresa.

Les organitzacions sindicals han denunciat, des de l’inici de l’estat d’alarma, les mancances en seguretat i mitjans de protecció durant setmanes, que van col·locar la plantilla de Correos com a segon col·lectiu amb major nombre de contagis, després del sanitari. En aquest sentit CCOO i UGT han anunciat que, davant la precipitada desescalada d’activitat anunciada dies enrere per part del president de Correos, exigiran la realització de tests i la presa de temperatura als empleats i empleades postals per garantir la protecció deguda i evitar la desgraciada situació sanitària produïda el mes de març passat, a conseqüència de la irresponsabilitat comesa pel president de Correos el dilluns dia 16 de març en enviar a treballar sense EPIs milers de treballadors.

Així, CCOO i UGT han recordat que tant les 4.055 persones que s’incorporaran a la plantilla al juliol, com la formalització de la convocatòria de les noves 3.421 places, que ja van ser aprovades al desembre passat, són compliments legals d’acords subscrits amb anterioritat que l’empresa està “traient a la revenda” a manera de campanya de propaganda personal per part del president de la companyia, que està posant els recursos públics de Correos al servei de la seva imatge i carrera personal.

Segons el parer de tots dos sindicats, en un context en el qual els treballadors i treballadores de Correos han demostrat amb escreix estar a l’altura de les exigències de l’estat d’alarma i han garantit la prestació del servei postal universal com a essencial per a la ciutadania, la notícia seria l’incompliment d’acords ja tancats.

Per això han instat Correos que acceleri -i ho faci per les vies legalment establertes- el compliment de la resta de matèries compromeses amb la plantilla i ja acordades amb CCOO i UGT, entre altres els increments salarials pendents des de gener, el treball voluntari en dissabtes, el Pla d’igualtat i diversitat, el calendari laboral del 2020, el programa de substitucions, les convocatòries de caps d’equip, d’unitat i de tècnics, la solució al parc mòbil dels rurals, el pla d’excedències voluntàries incentivades i el de jubilacions parcials.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 5 de maig de 2020