CCOO de l’Ajuntament de Reus critica les retallades que està patint la plantilla de l’Hospital Universitari de Sant Joan

Solidaritat i suport sindicals als serveis públics

En el moment històric actual en el marc de la lluita que té tota la societat contra la pandèmia de coronavirus que estem patint, on la ciutadania, els serveis essencials, tant públics com privats, i, molt especialment, el personal sanitari estan donant exemple, la Secció Sindical de CCOO de l’Ajuntament de Reus ha tingut coneixement que els empleats i empleades de l’Hospital Universitari de Sant Joan de Reus no han percebut el seu complement de productivitat corresponent a l’any 2019. Això suposa un nou incompliment per part de la direcció de l’hospital envers els acords que tenen amb la seva plantilla i una nova retallada i minva econòmica als empleats i empleades públics del sector sanitari.

En uns moments en què aquest personal ha suportat i segueix suportant una enorme pressió psicolaboral, amb càrregues de treball, estrés postlaboral, càrregues emocionals, etc., és un menyspreu que com a recompensa no hagin percebut el seu complement de productivitat.

Des de l’any 2008 tot el sector públic està patint retallades i, molt especialment, el sector educatiu i el sector sanitari, pilars de la societat i del benestar social. Novament, ara amb l’excusa de la crisi provocada pel coronavirus veiem que els polítics tornen a fixar-se en el sector públic per seguir retallant els serveis que es presten a la ciutadania.

Des de la Secció Sindical de CCOO de l’Ajuntament de Reus, en solidaritat i suport als serveis públics, considerem un menyspreu inacceptable la situació que estan patint les nostres companyes i companys de l’Hospital Universitari de Sant Joan de Reus. Per això ens solidaritzem amb el personal sanitari de l’hospital i convidem la ciutadania que se sumi a denunciar públicament aquesta situació de retallada.

Els nostres responsables polítics han d’entendre que amb els serveis públics i, especialment, amb el sector públic sanitari no s’hi juga. Tampoc permetrem que, amb aquesta nova crisi tant econòmica com social, això serveixi com a excusa en un hipotètic futur per a un nou canvi de titularitat de l’hospital.

Finalment, volem agrair a la totalitat de la plantilla de l’Hospital Universitari de Sant Joan de Reus la seva professionalitat i esforç, cosa que han demostrat sempre i segueixen demostrant més encara en aquests mesos.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 d’abril de 2020