Davant la situació d'emergència sanitària amb el coronavirus

Entitats vinculades a la defensa dels drets de la gent gran elaboren un manifest per demanar una atenció sanitària completa al col·lectiu

Foto Prop de trenta-cinc entitats i associacions vinculades a la defensa dels drets de la gent gran (entre elles la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya) han elaborat un manifest davant la situació d'emergència sanitària amb el coronavirus, pel qual les persones grans esdevenen un col·lectiu d'alt risc.

En el manifest, que reconeix els esforços del conjunt de professionals que lluiten contra la COVID-19, demanen a les administracions públiques (ajuntaments, Generalitat i Govern de l’Estat) implantar protocols per donar una atenció sanitària completa i eficient a la gent gran, dotar de tots els recursos professionals i tècnics per afrontar aquesta situació, assegurar que els equips de cures pal·liatives (PADES) prestin assistència a les persones que ho necessitin al domicili o centre residencial, i en el supòsit que la malaltia porti al final de la vida, assegurar que la persona afectada pugui traspassar amb dignitat i sense patiment.

Trobareu a internet el manifest de les entitats vinculades a la defensa dels drets de la gent gran davant la situació d'emergència sanitària amb el coronavirus.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 24 de març de 2020