Davant la pandèmia pel coronavirus COVID-19 i el Decret de l'estat d'alarma

CCOO posem a disposició del Servei Català de la Salut les hores sindicals de les delegades i delegats del sistema públic de salut

Foto La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya, davant la pandèmia provocada pel coronavirus COVID-19 i el Decret de l'estat d'alarma, posa a disposició del Servei Català de la Salut les hores sindicals de les seves delegades i delegats del sistema de salut, per tal de contribuir a l'assistència directa, en funció de les diferents categories professionals que conformen el conjunt de professionals.

En el cas de l'Institut Català de la Salut (ICS), hem adreçat una carta a la Direcció de Persones i Desenvolupament i en el cas del sector SISCAT a través dels diferents centres hospitalaris, atenció primària, establiments...

Volem agrair aquests dies la tasca tan important que estan fent els nostres delegats i delegades pel que fa a la informació, la prevenció, l'assessorament i la gestió del dia a dia dels centres sanitaris, i que ara, de ser necessari compatibilitzaran amb l'assistenció directe a pacients (tant personal assistencial com no assistencial).

Fem una crida també al conjunt de la ciutadania per tal que compleixen estrictament els protocols i les instruccions que arriben de les autoritats sanitàries.

Estem segurs que ens en ensortirem i des d'aquí ens haurem de replantejar noves inversions de futur per a la sanitat pública, que tan oblidada ha estat els darrers anys i que, sense els seus professionals, cap situació, en especial la dels darrers dies, sortiria endavant.
13/03/2020