Seguiment gairebé total en la vaga convocada per CCOO i UGT a la petroquímica de Tarragona contra la precarietat laboral i per exigir més seguretat

CCOO fa una crida a participar massivament en la manifestació d’aquesta tarda a Tarragona després de la vaga històrica de la petroquímica

A les 18.30, davant la seu de l’AEQT, farem la valoració global de la vaga

A les 19 hores tindrà lloc l’inici de la manifestació on confluiran sindicats, entitats socials i veïnals

A punt de finalitzar el torn de matí, ja es pot destacar que la vaga convocada per CCOO i UGT a la petroquímica de Tarragona es pot considerar històrica, amb un seguiment gairebé total, sense incidents destacables i amb els serveis mínims que han funcionat pràcticament amb normalitat. Com hem anat destacant, més enllà de les vagues generals, aquest és el primer cop que s’atura totalment el sector petroquímic de Tarragona amb el lema “Per una petroquímica forta, més seguretat i menys precarietat!”. Una vaga que va ser convocada després de l’accident ocorregut a l’empresa IQOXE el passat 14 de gener i que li va costar la vida a dos treballadors i a un veí de Torreforta.

Els piquets informatius seguiran durant la tarda en els polígons petroquímics informant de la vaga als treballadors i les treballadores del següent torn, encara que amb tota probabilitat l’activitat avui a la petroquímica ja serà pràcticament nul•la més enllà dels serveis essencials. En aquest sentit, CCOO fa una crida a tots els treballadors i les treballadores del sector petroquímic i de Tarragona, així com a la ciutadania en general, a participar en la manifestació que tindrà lloc aquesta tarda a partir de les 19 hores.

Valoració global de la vaga abans de la manifestació
A les 18.30 hores, davant la seu de l’AEQT (av. del Marquès de Montoliu, 2, Tarragona), Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, i Mercè Puig, secretària general de CCOO de tarragona, faran una nova compareixença davant els mitjans de comunicació, conjuntament amb UGT, per fer la valoració global de la vaga i fer una crida a la participació a la manifestació ciutadana de la tarda.

La manifestació
A les 19 hores, inici de la manifestació ciutadana convocada sota el lema “Volem seguretat, informació i coordinació”. Els piquets informatius sortiran des de davant de l’AEQT i aniran fins a la plaça Imperial Tarraco, on confluiran amb les entitats socials i veïnals amb les quals convoquen conjuntament la manifestació.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 19 de febrer de 2020