Després de 9 anys sense negociació

Se signa el Conveni de prefabricats de formigó i derivats del ciment de Girona

CCOO fem una valoració positiva del Conveni de prefabricats de formigó i derivats del ciment de Girona, signat avui.

L’acord arriba després d’anys sense negociació col·lectiva, per manca de representació empresarial al sector a la província de Girona. L’últim conveni signat era per als anys 2007-2010, de manera que durant 9 anys els treballadors i treballadores del sector no havien tingut increment salarial. Finalment, l’any passat es va poder constituir la comissió negociadora, i avui s’ha tancat l’acord, amb la signatura d’un conveni per als anys 2018 a 2022.

L’acord estableix durant la vigència del conveni els mateixos increments salarials pactats al conveni general del sector, incrementats en un 1% durant 4 anys (2019 a 2022). Així, el salari del grup professional més baix és a partir de 17.600 euros anuals. També s’actualitzen els redactats del conveni i una nova estructura dels conceptes salarials.

Des de CCOO fem una valoració molt positiva de l’acord, que suposa increments salarials per als treballadors i treballadores del sector, després d’anys sense augment, en un sector que ha estat molt afectat durant la crisi a la construcció. També  valorem la negociació col·lectiva com a instrument per regularitzar les condicions laborals al sector.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 19 de juliol de 2019