Els treballadors del SEM exigeixen a la Consellera de Salut no ser “els discriminats” de la sanitat pública i mantenen la vaga del 7 i el 8 de maig

Arrel de les declaracions realitzades el passat divendres 3 de maig de 2019 al programa “Els matins” de TV3 de la Consellera de Salut, Alba Vergés

Durant l’entrevista de divendres a TV3, la Consellera Vergés ha afirmat que l’augment retributiu que s’aplica a tota la funció pública i als centres concertats, al Servei d’Emergències Mèdiques, s’haurà de negociar per via conventual.

El Comitè Intercentres del SEM explica que la pujada establerta al Decret 3/2019 s’estava aplicant fins ara sense cap tipus de pacte, però que l’empresa vol aprofitar la negociació del nou Conveni per a degradar les condicions de treball a canvi d’un increment salarial al que ja tenen dret els professionals.

Les declaracions fetes per la Consellera de Salut, Alba Vergés, han indignat als treballadors del Servei d’Emergències Mèdiques (SEM). Al ser preguntada per la vaga convocada en aquest servei pels dies 7 i 8 de maig, Vergés ha explicat que l’augment retributiu que demanen els treballadors haurà de ser pactat dins de les negociacions del nou Conveni Col•lectiu. Des del Comitè Intercentres del SEM, han demanat no ser tractats com “els discriminats de la sanitat pública” ja que l’increment en qüestió ve donat al Decret 3/2019, una norma que s’aplica a la Funció Pública, als centres concertats i, fins ara, al SEM, sense cap tipus de negociació.

El comitè intercentres desmenteix tant mateix les declaracions de la consellera de que s’estiguin mantenint reunions amb la direcció a fi d’arribar a entesa. Des del mateix dia en que es va convocar la vaga la direcció no s’ha posat en contacte en cap moment amb la representació social, més que en l’acta de conciliació davant del departament de treball.

“Aquest Decret és directament aplicable al SEM, com ho ha estat fins ara” expliquen des del Comitè i asseguren que l’empresa està utilitzant un dret dels treballadors com a moneda de canvi. “La nova directiva vol implantar pitjors condicions, com ara el tenir marge per a enviar-nos fins a 60km de distància, i que això s’accepti a canvi d’aquest increment salarial” expliquen els treballadors.

“El SEM és una entitat pública dirigida pel propi Servei Català de la Salut i condicionar aquest increment a la negociació d’un conveni col•lectiu a la baixa amb la pèrdua conseqüent de drets i condicions laborals, sense respectar allò que s’ha aplicat a la resta del sector públic ens sembla una autèntica farsa” sentencien els treballadors.