La plantilla de TVC reclama la reforma de la Llei de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA)

Després dels resultats electorals del 28 d’abril

Adjuntem comunicat del Comitè d’Empresa de Televisió de Catalunya (TVC):

ARA TOCA LA NOVA LLEI DE LA CCMA

Després d’una campanya electoral amb atacs virulents contra TV3 i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) per part del PP, Ciudadanos i Vox, els resultats electorals a Catalunya i a Espanya donen un respir als mitjans públics amenaçats.

Per blindar els nostres mitjans ara cal reformar d’una vegada la Llei de la CCMA per fer una Corporació de mitjans més independents, més plurals i més oberts a la ciutadania, i canviar el Consell de Govern caducat i reduït a 4 membres. I també aconseguir un finançament plurianual, suficient i estable per encarar el futur, a través del contracte programa pendent des del 2009.

Per això, instem altra vegada a la responsabilitat del Parlament i dels grups polítics catalans perquè culminin la reforma de la llei pendent des de fa anys.

Cal preservar la televisió i la ràdio públiques dels atacs demolidors i també del patrimonialisme partidista.

Volem uns mitjans independents, més plurals i més oberts.

Reclamem una nova llei de la Corporació, amb un sistema d’elecció dels consellers i dels directius, professional i consensuat, i sense quotes partidistes.

I un contracte programa per dotar d’estabilitat la CCMA i continuar sent el motor del sector audiovisual de Catalunya.

Enllaç a la nota dels consells professionals i comitès d’empresa de la CCMA:

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 2 de maig de 2019