Concentració per la dignificació del treball de la llar i les cures

Diumenge 7 d’abril, a les 13 h, a la plaça de Sant Jaume de Barcelona

Diumenge, 7 d’abril, a les 13 h, tindrà lloc a la plaça Sant Jaume de Barcelona una concentració de treballadores de la llar i les cures per reclamar la dignificació del sectors. Aquesta concentració està convocada per diferents entitats de dones immigrades que treballen al sector i compta amb el suport de CCOO de Catalunya.

El treball de la llar i les cures és un dels sectors amb una incidència més elevada de la precarietat laboral i amb una presència àmpliament majoritària de dones. La majoria d’elles són estrangeres, especialment llatinoamericanes, i moltes treballen sense autorització administrativa, cosa que agreuja la seva situació d’indefensió i precarietat. D’altra banda, la normativa laboral que s’aplica al sector és clarament discriminatòria i les manté en un sistema especial dins del règim general, que, entre altres limitacions, les exclou de la Llei de prevenció de riscos laborals i de la prestació d’atur.

Durant la concentració hi haurà diferents activitats reivindicatives i es llegirà un manifest amb les demandes del col·lectiu.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 5 d’abril de 2019