Manifestació i vaga a Sant Joan Despí contra el tancament de la planta de Gallina Blanca

Demà dijous, 31 de gener

Els treballadors i treballadores de Gallina Blanca a Sant Joan Despí no aturen la seva reivindicació. Demà dijous, 31 de gener, han convocat una manifestació a les 18.00 hores des de la plaça del Mercat al barri de les Planes de Sant Joan Despí, que acabarà a l’ajuntament (camí del Mig, 9), just quan se celebri el Ple municipal corresponent al mes en curs. L’acció serà la culminació d’una vaga de 24 hores (es farà concentració des de les 9.00 hores a les portes de la planta al carrer de Sant Martí de l’Erm, 5-7) amb la qual els operaris volen deixar clara la seva voluntat de seguir treballant a la ciutat.

A la manifestació hi participarà Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, i abans de començar, a les 17.45 h, es farà atenció als mitjans de comunicació al punt de sortida (plaça del Mercat).

Fa dos mesos, la direcció de Gallina Blanca va anunciar a la plantilla el cessament de l’activitat de la factoria de Sant Joan Despí per una requalificació dels terrenys, i una setmana després va comunicar la intenció del trasllat de la producció a Vallobar (Osca), amb el consegüent impacte negatiu pels 70 treballadors i treballadores, entre ocupació directa i indirecta.

Des d’aquest moment, el sindicat de CCOO a Gallina Blanca ha encetat una sèrie de mobilitzacions i actuacions per revertir la situació i mantenir els llocs de treball i el projecte industrial a Sant Joan Despí. També des del primer moment aquest sindicat ha fet una crida ferma de la defensa del sòl industrial i la seva negativa a la requalificació dels terrenys.

Barcelona, 30 de gener de 2019

Agenda:
Dijous, 31 de gener, de 2019
17.45 hores (declas); 18.00 hores (manifestació)
Plaça del Mercat. Sant Joan Despí

Feu clic per veure el vídeo de suport d’Unai Sordo, secretari general de CCOO d’Espanya, a la plantilla de Gallina Blanca.