Es podrà decidir qui pot estar present durant els actes sanitaris

Novetats en les citacions de l'Institut Català d'Avaluacions Mèdiques (ICAM)

Foto Mitjançant un comunicat del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, ens han informat que després de mantenir converses amb el Departament de Salut, han deixat d'aplicar, en sentit limitatiu, la carta de drets i deures de l'lnstitut Català d'Avaluacions Mèdiques (ICAM) -actualment anomenat Sub-direcció General d'Avaluacions Mèdiques (SGAM)- en relació amb la possibilitat que les persones treballadores siguin acompanyades en les visites davant del personal mèdic d'aquest organisme.

Ens informen que s’aplicarà la carta de drets i deures general del Departament de Salut, la qual en el seu punt 4.1.3, diu:

"Dret a decidir qui pot estar present durant els actes sanitaris".

La persona té dret a decidir i explicitar quins familiars o persones vinculades poden estar presents en l'acte assistencial, llevat dels casos en què aquesta presència sigui incompatible o desaconsellable amb la prestació del tractament i les cures; en aquest cas és necessària la justificació argumentada i explicita."

Això suposa un canvi substancial, fins ara es podia interpretar que primava el criteri del personal facultatiu però amb l’aplicació de la carta de drets i deures esmentada, és la persona treballadora qui pot decidir de qui va acompanyat en una visita mèdica al ICAM.

Barcelona, 9 de novembre de 2018
14/11/2018