CCOO de Catalunya dona novament suport a la Marxa pel Clima davant el greu problema de l’escalfament global

Demà dissabte, 10 de novembre, a les 12 hores, des de l’Arc de Triomf de Barcelona

CCOO de Catalunya forma part del que es coneix com Moviment per la Justícia Climàtica des de la seva creació, l’any 2015. Aquesta plataforma es va gestar en el context de mobilització internacional prèvia a la conferència sobre el canvi climàtic de París, que va tenir com a resultat un acord generalitzat sobre la necessitat de reduir les emissions de gasos d’efecte hivernacle i d’aplicar urgentment mesures d’adaptació als seus greus impactes.

Per a les organitzacions que formem part d’aquest moviment, l’Acord de París no està significant l’acció decidida dels estats davant la crisi climàtica que cada cop resulta més evident, tant per a la comunitat científica (segons l’últim informe de l’ONU només tenim 12 anys per aturar aquest desastre) com per a la ciutadania en general, que ja estem patint els seus efectes amb diverses formes.

Davant la ineficaç gestió d’aquesta gran crisi, cal una reacció local que estigui a l’alçada del problema. Les ciutats, malgrat ocupar menys del 2% de la superfície de la Terra, consumeixen el 67% de l’energia mundial, són responsables de més del 70% d’emissions i mantenen una forta tendència al seu creixement.

Més de 160 organitzacions ja s’han adherit a la Marxa pel Clima, repartides en 5 blocs (afectats, generacions futures, solucions, responsables i tots i totes). Per obtenir més dades sobre l’acció es pot fer servir el present enllaç: http://marxapelclima.org/.

CCOO de Catalunya fa una crida a la participació en aquesta nova Marxa pel Clima, una mobilització ciutadana, reivindicativa i festiva que començarà demà dissabte, 10 de novembre a l’Arc del Triomf de Barcelona, a les 12 hores.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 9 de novembre de 2018