Setmana del Treball Digne

Del 2 al 6 d’octubre

Amb motiu de la celebració del 7 d’octubre, Jornada Mundial pel Treball Digne, la Fundació Pau i Solidaritat de CCOO Catalunya ha organitzat una sèrie d’activitats al llarg de la setmana compresa entre el 2 i el 6 d’octubre, sota el lema “setmana del treball digne” per reivindicar la defensa del treball digne i la lluita contra la precarietat.

Per això comptarem amb la presència de Lesbia Amézquita i Efrén Sandoval, membres del MSICG de Guatemala, organització sindical a través de la qual la Fundació Pau i Solidaritat duu a terme la seva cooperació sindical a Guatemala.

Dia 2/10/2017. 9.30 h-10.00 h Presentació i salutació de Lesbia Amézquita i Efrén Sandoval al Comitè Executiu de CCOO Catalunya.

Dia 2/10/2017. 10.30 h  Sala 42 (1a planta) de la seu central de CCOO Catalunya. Espai de trobada amb els i les responsables federatius i territorials de la Fundació Pau i Solidaritat de CCOO Catalunya. Sota el títol Pren-te un cafè amb…” els i les assistents coneixeran quina és la realitat laboral i sindical a Guatemala i a l’Amèrica Llatina a través del testimoni de Lesbia i Efrén, membres del MSICG.

2/10/2017. 19.00 h a l’espai cultural l’Escorxador (carrer Escorxador, 19) de Vilafranca del Penedès. Xerrada a càrrec d’Efrén Sandoval sobre “Ser defensor dels drets humans laborals, una activitat d’alt risc”.

3/10/2017 10.00 h Trobada amb el Fons Català de Cooperació al Desenvolupament (FCCD) i representants de diferents ajuntaments. Fons Català de Cooperació al Desenvolupament (Rambla de Santa Mònica, 10).

El FCCD és una organització formada per ajuntaments catalans i altres organitzacions municipalistes (diputacions, consells comarcals i mancomunitats), que destinen una part del seu pressupost a finançar accions de Cooperació al Desenvolupament i de Solidaritat amb els pobles dels països més desfavorits.

Presentació de La cooperació sindical a Guatemala

3/10/17 18.30 h Espai Assemblea de CCOO Catalunya.
La Fundació Cipriano García organitza la xerrada Treball esclau: passat i present.

Intervenen: Javier Laviña, professor d’història d’Amèrica de la UB i Michela Albarello, secretària d’Internacional i Cooperació de CCOO Catalunya.

4/10/17 10.00 h Local de CCOO a Cornellà.
Trobada del MSICG amb delegats/des sindicals i seccions sindicals del Baix Llobregat, l’Anoia, l’Alt Penedès i el Garraf per conèixer la cooperació sindical que es desenvolupa des del sindicat.

4/10/2017 19.30 Espai Cívic Centre (carrer de la Trinitat, 12) d’Igualada.
Taula rodona “Migracions per violències”.
Intervenen: Lesbia Amézquita i Efrén Sandoval, membres del MSICG.

5/10/2017 10.00 h Local de CCOO a Granollers (C/ Pius XII, 5)
Trobada del MSICG amb seccions sindicals i delegats/des de CCOO del Vallès Oriental, Maresme i Osona per conèixer la cooperació sindical que es desenvolupa des del sindicat.

5/10/2017 18.30 h Espai Assemblea de CCOO Catalunya.
Debat “Reflexionant sobre el treball digne al món i el paper del moviment sindical per garantir-lo

Hi participen:
-Lesbia Amézquita, membre del MSICG.
-Una representant de la Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya.
-Dos representants de la Federació de Serveis de CCOO de Catalunya.
-Modera: Michela Albarello, secretària d’Internacional i Cooperació de CCOO de Catalunya.
-Clou l’acte Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya.

6/10/17 17.00 h Local de CCOO al Prat de Llobregat.
Trobada amb delegats/des sindicals i seccions sindicals del Prat de Llobregat per conèixer la cooperació sindical que es desenvolupa des del sindicat.

6/10/2017 18.00 h Participació en els actes del festival Esperanzah.
Xerrada: “El treball digne com a dret humà”.
Intervenen: Lesbia Amézquita i Efrén Sandoval, membres del MSICG.

Els dies 5 i 6/10 a l’entrada del sindicat hi haurà el mur dels desitjos on tothom podrà deixar el seu missatge, experiència o bona pràctica en relació al treball digne.

Al llarg de tota la setmana s’activarà el mur virtual a la web on tothom podrà deixar el seu comentari o simplement consultar-lo.

De manera paral·lela a les xarxes socials (twitter, facebook i youtube) es difondran vídeos, infografies i informació relativa als projectes de cooperació sindical i com incideixen en el treball digne.

Feu clic per veure el dossier de premsa de la Setmana del Treball Digne

També podeu veure el Manifest conjunt de la Jornada Mundial pel Treball Digne 2017.