Darreres notícies

Capcalera Darreres Noticies

Darreres notícies

  • Els 140 treballadors de la companyia Indox, del grup Ros Roca, secunden la vaga convocada pel comitè d’empresa, amb presència majoritària de CCOO de Catalunya

    Barcelona, 20 de juliol. El comitè d’empresa d’Indox, companyia del grup Ros Roca ubicada a Tàrrega (Lleida), ha complert, amb un seguiment del cent per cent, el tercer dia de vaga, convocada per a ahir, i té previst aconseguir el mateix seguiment de la plantilla dijous, quan tindrà lloc el quart i, de moment, últim dia de vaga.

    Després de la jornada de mediació, tinguda sense resultats, el comitè, amb presència majoritària de CCOO de Catalunya, ha decidit reivindicar les demandes dels 140 treballadors de l’empresa Indox per mitjà del dret de vaga.

    Els treballadors reclamen un increment salarial del 3 %, l’equiparació dels drets de les parelles de fet amb els dels matrimonis, la millora dels incentius mínims i el 100 % de la baixa en cas d’accident laboral.

    Els darrers dies 6 i 8 de juliol van tenir lloc les dues primeres jornades de vaga a Indox, amb l’objectiu d’aconseguir les reivindicacions ja esmentades. El mes de juny l’empresa s’havia compromès a negociar, i finalment no ho va fer. La vaga va tenir un seguiment del 100 % del personal de fàbrica i d’un 85 % del d’administració.

    Segons el president del comitè, Carlos Asensio, «les reivindicacions que realitzem són complementàries del conveni de la província de Lleida, que està negociat molt a la baixa i en el qual no es reflecteixen les condicions de l’empresa Indox».

    Fa un mes que el comitè va crear una plataforma per millorar el pacte intern de l’empresa, però no se n’ha obtingut cap resultat. Aquest comitè representa una plantilla d’uns 140 treballadors.

    La companyia Indox està especialitzada en la fabricació de cisternes per al transport per carretera de productes com benzina i àcids. Fa 16 anys que va ser adquirida per Ros Roca. El personal d’Indox té en aquests moments el mateix pacte intern que la resta de treballadors d’aquest grup català. El grup Ros Roca va facturar l’any 2001 més de 114 milions d’euros.

    Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
    Barcelona, 20 de juliol de 2004


  • CCOO de Catalunya i l’assemblea de treballadors convoquen vaga a l’empresa Entorn SCCL, que realitza tasques al Fòrum

    CCOO de Catalunya i l’assemblea de treballadors de l’empresa Entorn SCCL, encarregada de la gestió dels jocs i tallers d’animació d’infants que es duen a terme al Fòrum 2004, han convocat una vaga per a aquest dissabte, 24 de juliol, per protestar per les seves condicions laborals.

    Des del passat 1 de juny, els treballadors i treballadores d’Entorn SCCL han intentat negociar amb la direcció de l’empresa, «sense ànim de lucre», les condicions de treball i contractuals, que consideren clarament abusives.

    1.- Les hores de formació es consideren com a part del procés de selecció i, per tant, no s’abonen adequadament i no cotitzen a la Seguretat Social.

    2.- Es paguen les hores ordinàries a 4,32 euros/hora (salari brut)

    3.- S’abonen les hores complementàries a 3,62 euros/hora

    4.- No es disposa d’un conveni sectorial, i l’empresa es nega reiteradament a aplicar com a conveni de referència el dels treballadors del Fòrum o el conveni d’hostaleria, en què es regula l’activitat dels animadors i monitors de lleure.

    CCOO va signar un Acord de Responsabilitat Social amb el Fòrum 2004, amb l’objectiu de garantir les condicions de treball, de salut i seguretat i la qualitat de l’ocupació dels treballadors que desenvolupen les seves activitats en el marc del Fòrum.

    En virtut d’aquest acord, el dispositiu sindical de responsabilitat social va negociar amb l’empresa per tal de millorar les condicions laborals dels treballadors i treballadores. Davant la negativa d’Entorn a arribar a un acord de mínims, es va sol·licitar la mediació del Tribunal Laboral de Catalunya per desbloquejar el conflicte però, davant la nova negativa de l’empresa, s’ha convocat la vaga.

    Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
    Barcelona, 20 de juliol de 2004


  • MARXA SOLIDÀRIA EN DEFENSA DEL DRET A L’AUTODETERMINACIÓ DEL POBLE SAHRAUÍ

    Diumenge, 18 de juliol, a les 11.00 hores, centenars d’infants sahrauís, famílies acollidores i socis i sòcies d’ACAPS, iniciaran una marxa pacífica i solidària, des de Ronda Sant Pere / Passeig de Gràcia fins a la subdelegació del Govern, sota el lema «No els volem refugiats! Llibertat per al poble sahrauí!».

    Organitzada per l’Associació Catalana d’Amics del Poble Sahrauí (ACAPS), aquesta Marxa té el suport de les diferents forces polítiques catalanes, sindicats, col·lectius de solidaritat i ajuntaments d’arreu de Catalunya.

    Des de les 11.00 hores fins al migdia, els ciutadans de Barcelona podran veure milers de persones solidàries amb el poble sahrauí baixant pels carrers de Ronda Sant Pere i Via Laietana, fins a arribar a la Plaça Palau, davant de la subdelegació de Govern, on a les 12.00 hores un membre de la Plataforma d’Artistes contra la Guerra llegirà un manifest solidari.

    Aquesta marxa tindrà lloc en un moment decisiu per al Sàhara Occidental, conflicte que exigeix una solució immediata. El proper 31 d’octubre finalitza el termini de la Missió de l’ONU i coincideix amb la presència espanyola al Consell de Seguretat. Per tant, la implicació activa del nou Govern socialista és de vital importancia, perquè s’apliquin les resolucions i els acords internacionals que portin el poble sahrauí a decidir el seu futur lliurement.

    La celebració d’aquesta trobada coincideix amb una campanya d’enviament massiu de targetes postals adreçades al president del Govern espanyol, Sr. Rodríguez Zapatero, amb la qual se li reclama «una postura ferma i decidida en defensa del dret legítim del poble sahrauí a la lliure determinació» i que finalitza amb el prec que «ara més que mai no ens falli, Sr. Zapatero».

    Un cop llegit el manifest, tots els participants pujaran als autocars i vehicles que els esperaran a la Plaça Palau i aniran cap a Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental), on enguany se celebra la Festa de Colònies, concretament al Bosc de la Torre del Rector. L’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda i les entitats solidàries del municipi estan preparant un munt d’activitats perquè infants i famílies gaudeixin del dia amb danses, música, circ i activitats de lleure. Hi haurà servei de càtering per dinar a disposició de qui ho vulgui.

    Per a més informació contacteu amb l’Associació Catalana d’Amics del Poble Sahrauí (ACAPS), en els telèfons 93 305 52 06; 625 23 32 08.


  • El sindicat d’Activitats Diverses de CCOO del Barcelonès convoca vaga dels treballadors i treballadores de la neteja de l’edifici ASTA de l’Autoritat Portuària de Barcelona

    Us adjuntem nota de premsa emesa pel sindicat d’Activitats Diverses de CCOO del Barcelonès:

    El sindicato de Actividades Diversas de CCOO del Barcelonés convoca HUELGA INDEFINIDA de las trabajadoras de la limpieza del edificio ASTA para el día 20 de julio de 2004, que empezará a las 6.00 horas de la mañana, porque desde hace dos meses estas trabajadoras no han cobrado sus salarios. Las trabajadoras pertenecían a la empresa LIMPIEZAS IND. Y TÉCNICAS, S.L., que tenía la contrata con la APB para realizar la limpieza de las instalaciones y el edificio de la APB.

    La APB concedió la contrata de la limpieza a otra empresa, que se llama LIMSERCO, S.L., la cual ya es la nueva adjudicataria, y según el art. 43.9 del Convenio provincial de Edificios y Locales de la Provincia de Barcelona, en la Cláusula de Garantías Salariales, la empresa que se subroga a la contrata se subroga con los derechos y obligaciones de los trabajadores, lo cual viene obligado por el Convenio Provincial de Edificios y Locales de Barcelona, tanto en salario a percibir como en deudas que hubiese con los trabajadores.

    Después de intentar mediar con la empresa, tanto la saliente, LIMPIEZAS IND. Y TÉCNICAS, S.L., como la entrante, LIMSERCO, S.L., y la AUTORIDAD PORTUARIA DE BARCELONA, las trabajadoras siguen sin cobrar las cantidades que se les adeudan, sin tener ellos intención de llegar a ningún acuerdo de pagar.

    Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
    Barcelona, 16 de juliol de 2004


  • CCOO de Catalunya denuncia que el Govern del PSOE practica la mateixa política del PP d’insubmissió respecte a les sentències del Tribunal Constitucional pel que fa a la formació contínua

    Davant la gravetat del que representa vulnerar per tres vegades les sentències del Tribunal Constitucional i el dictamen del Consejo de Estado, el secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Coscubiela, demana «al president Pasqual Maragall que doni suport al treball fet per la Conselleria de Treball i s’impliqui personalment, com a president de Catalunya, en la solució de la problemàtica de la formació contínua».

    Coscubiela considera que «difícilment el Govern català tindrà autoritat moral per plantejar noves reivindicacions de competències i recursos si no és capaç de garantir el compliment de les que ja tenim reconegudes».

    El secretari general de CCOO de Catalunya denuncia que «el nou Govern del PSOE continua amb una actitud d’insubmissió, igual que l’anterior Govern del PP, pel que fa al respecte a les sentències del Tribunal Constitucional en mantenir l’incompliment en la seva proposta sobre formació contínua per als anys 2004 i 2005».

    Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
    Barcelona, 16 de juliol de 2004


  • CCOO de Catalunya rebutja els acomiadaments indiscriminats a Caixa Tarragona

    Sindicalistes de CCOO de Catalunya i dels altres sindicats presents a Caixa Tarragona es concentraran demà, divendres, 16 de juliol, a les 12:30 hores, davant la seu central de l’entitat a Tarragona (plaça Imperial Tarraco), per manifestar el seu rebuig i exigir el cessament de la política disciplinària de l’empresa, aprofitant la reunió del Consell d’administració.

    En la sessió celebrada el passat 9 de juliol, el representant de CCOO en el Consell d’administració de Caixa Tarragona va manifestar el seu rebuig als diversos acomiadaments arbitraris que s’han produït últimament en l’entitat.

    Per CCOO és inadmissible aquesta actitud de la Direcció, que, sense ni tan sols respectar les garanties processals mínimes que estableix el conveni de les caixes, aplica penes màximes amb un rigor que, sospitosament, desapareix quan es tracta de valorar els errors que comet la mateixa Direcció.

    Els problemes estructurals i de gestió que té Caixa Tarragona no se solucionaran instaurant un règim coercitiu, que es manifesti amb uns quants acomiadaments «exemplars» (com aquelles fuetades que es donaven als mariners a la coberta dels vaixells, davant tota la tripulació, en segles ja pretèrits), sinó dissenyant estratègies que vagin més enllà del curt termini i que impliquin la plantilla en un projecte engrescador de futur.

    Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
    Barcelona, 15 de juliol de 2004


  • La Federació Minerometal·lúrgica de CCOO de Catalunya valora positivament la incorporació de dones en les línies de producció de l’empresa Roca

    La Federació Minerometal·lúrgica de Catalunya (FMC) de CCOO valora de forma positiva la nova incorporació de deu dones en els llocs de treball de les línies de muntatge d’aixetes de l’empresa Roca, al municipi de Gavà.

    Després de gairebé dos anys, la companyia Roca comença a fer efectiu el conveni d’empresa en què s’especificava que, a partir del moment de la seva signatura, haurien d’incorporar-se dones a les línies de producció.

    Aquest compromís, reflectit en el mateix conveni, es va adquirir per la insistència de la secció sindical de CCOO, que va reivindicar la igualtat de gènere en el món laboral i, en concret, en totes les empreses on la presència de la dona es redueix gairebé exclusivament al departament d’administració.

    La Federació Minerometal·lúrgica de Catalunya ha apostat sempre perquè la dona estigui representada en totes les categories professionals i tots els sectors, sobretot en aquells en què tradicionalment ha tingut poca participació i que són, precisament, els que més abunden en aquesta federació.

    La FMC de CCOO considera que l’empresa Roca ha donat un pas en la direcció correcta i animem perquè continuï en aquesta mateixa línia, de manera que pugui servir de referent per a d’altres empreses del sector.

    Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
    Barcelona, 15 de juliol de 2004


  • CCOO convoca vaga indefinida a GLOBAL MUNTATGES, S.A.

    CCOO convoca vaga indefinida per a tota la plantilla a GLOBAL MUNTATGES, S.A., de Cardedeu, a partir de les 0 hores del dia 14 de juliol. A les 6 del matí d’avui dimecres, 14 de juliol, els treballadors s’han concentrat a la porta de l’empresa.

    GLOBAL MUNTATGES, S.A., no està respectant els drets dels treballadors en cap matèria laboral: salaris, salut laboral, calendari… I amb la seva actitud prepotent ha arribat a canviar els panys de les portes, i obligar el personal a canviar-se de roba al carrer.


    L’actitud totalment antisindical i la negativa a negociar i millorar les condicions de treball han portat els treballadors a secundar la vaga convocada per CCOO.


  • CCOO DEL BAIX LLOBREGAT VALORA POSITIVAMENT LA INCORPORACIÓ DE DONES EN LES LÍNIES DE PRODUCCIÓ DE L’EMPRESA ROCA

    CCOO del Baix Llobregat valora de manera positiva la recent incorporació de 10 dones en llocs de treball de les línies de muntatge d’aixetes de l’empresa ROCA a Gavà.


    És una constant d’aquest sindicat reivindicar la igualtat de gènere en el món laboral i, per tant, que la dona estigui representada en totes les categories professionals, en especial en aquelles en què tradicionalment ha tingut poca participació.


    Per això considerem que, en aquest cas, l’empresa ROCA ha fet una passa en la direcció correcta, i animem que se segueixi en aquesta mateixa línia, fent de referent a altres empreses del sector.


  • CCOO de Catalunya considera que el manteniment de l’alta inflació, derivada fonamentalment, però no únicament, del preu del petroli, afecta negativament la nostra competitivitat

    CCOO de Catalunya considerem que les dades de l’IPC del mes de juny, amb un creixement 0,2 %, amb una inflació acumulada del 2004 del 2,2 %, i la inflació interanual situada en el 3,5 %, consolida el manteniment d’un alt nivell de la inflació. És evident que aquesta situació està derivada, fonamental, però no únicament, en l’alt nivell dels preus del petroli. Cal destacar que tot això es dóna malgrat la beneficiosa correlació de l’euro respecte al dòlar.

    La inflació subjacent, es a dir, l’estructural, que no té en compte les variacions dels productes energètics ni el preu dels aliments no elaborats, està situada en un 2,8 %, la qual cosa determina que hi ha també factors estructurals en la nostra inflació i que afecten especialment els productes bàsics.

    La inflació se situa molt per sobre de la mitjana de la Zona Euro, la previsió de la qual està situada en un 2,4 %, és a dir, un 1,1 % per sota de la d’Espanya. La superior inflació és un element que repercuteix de forma negativa en la nostra competitivitat.

    CCOO de Catalunya considerem imprescindible situar en tots els convenis les clàusules de revisió salarial, com a única garantia per al manteniment i la millora del poder adquisitiu dels salaris.

    Pel que fa a Catalunya, la inflació del mes de juny ha estat del 0,2 %, l’acumulada se situa en el 2,3 %, i la interanual s’ha situat en el 3,9 %.

    CCOO de Catalunya considerem que, en aquesta situació, és improcedent la pretensió del Govern d’establir tant la taxa sobre gasolines com la pretensió de cobrar una nova taxa d’un euro per l’atenció sanitària primària, mesures que no sols són injustes i ineficaces, sinó que comportaran un efecte inflacionari addicional i per tant tornem a demanar la seva retirada. El Govern de Catalunya cal que faci una actuació decidida per controlar els preus del sectors més inflacionaris, especialment els que afecten els productes bàsics per a la població (com són el vestit i el calçat, els aliments, l’habitatge), així com l’hostaleria, i establir polítiques en serveis públics, com la sanitat i l’ensenyament (on els indicadors també ens situem per sobre de la mitjana de l’Estat), que evitin la privatització, a fi de tractar de reduir el diferencial d’inflació existent amb l’Estat.

    Oficina de Premsa de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya
    Barcelona, 13 de juliol 2004


Afilia’t! Contacta