Darreres notícies

Capcalera Darreres Noticies

Darreres notícies

  • CON INDIGNACIÓN LA CUT COLOMBIANA RECHAZA LA MASACRE EN BUENAVENTURA

    La indignación cunde en el interior de la democracia colombiana, por hechos como el ocurrido en Buenaventura, en los que 12 jóvenes fueron asesinados, con tiros de gracia, cuyas edades oscilaban entre los 15 y los 21 años, y que eran estudiantes y desempleados que vivían en una zona deprimida de la Comuna cinco, en Buenaventura.

    Nosotros repudiamos este hecho, y demandamos de las autoridades esclarecer, lo antes posible, tan execrable crimen, al tiempo que exigimos explicarle al país la razón por la cual, en lo corrido de este año, se han registrado 127 muertes violentas, frente a 250 de todo el 2004.

    Los trabajadores estamos ansiosos de ejecutar programas de vida, hecho que reafirma nuestra profunda convicción en la búsqueda del diálogo y la negociación, pero que también afianza, con la autoridad moral que tenemos, la negación a la muerte y el repudio a un hecho que muestra cómo en Colombia empieza a diluirse el Estado Social de Derecho y a imperar la ley de la selva, acompañada de una alta dosis de impunidad.

    Llamamos a la reflexión, porque tan repudiables crímenes exigen la más férrea unidad de los demócratas colombianos, para impedir que la demencia se afiance de la Nación y empecemos a avizorar, como respuesta a los mismos, perfiles autoritarios.

    Bogotá, 22 de abril de 2005

    CARLOS RODRÍGUEZ DÍAZ

    Presidente


  • Els 3.000 treballadors i treballadores del sector metal·logràfic de Catalunya faran una vaga de 24 hores el proper 10 de maig

    Barcelona, 22 d’abril. L’assamblea conjunta de delegats/es que s’ha realitzat avui del sector de metal·logràfiques de Catalunya, que afecta a 3.000 treballadors/es aproximadament, ha ratificat la proposta de convocatòria de vaga de 24 hores per al proper dia 10 de maig. No es descarten més mobilitzacions si la patronal metal·logràfica no reconsidera les seves propostes.

    Les propostes de la patronal són: ampliar la flexibilitat i disponibilitat dels treballadors/es del sector; retallar drets conquistats mitjançant la negociació col·lectiva (supressió d’ajuts escolars i minusvalia, premis per jubilació, etc); i no incloure cap tipus de clàusula de revisió salarial en el conveni.

    Ahir va tenir lloc la cinquena reunió entre patronal i sindicats per negociar el conveni.

    Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya

    Barcelona, 22 d’abril de 2005


  • Foment del Treball, CCOO i UGT consideren que l’avantprojecte de llei del CIDEM ignora les aportacions dels agents socials

    Foment del Treball, CCOO i UGT consideren que «amb l’aprovació de l’avantprojecte de llei que modificarà la regulació del Centre d’Innovació i Desenvolupament (CIDEM) s’ha perdut una gran oportunitat per a actuar de forma coordinada en la definició, la coordinació i el desenvolupament d’una política industrial que actualment precisa de transformacions innovadores i d’un entorn favorable a la creació de noves empreses».

    Patronal i sindicats consideren que «la innegable necessitat de cooperació entre els agents integrants del sistema català d’innovació precisava d’un CIDEM més obert a les aportacions que els agents socials han anat fent en els darrers mesos».

    Així, assenyalen que «L’avantprojecte de llei ignora les aportacions dels agents socials, les del Consell de Treball Econòmic i Social (CTESC) i no compleix amb el previst en l’Acord estratègic per a la internacionalització, la qualitat de l’ocupació i la competitivitat de l’economia catalana».

    Els agents socials catalans consideren «decepcionant» la modificació de l’estructura orgànica del CIDEM, que substitueix l’anterior Consell Rector per un Consell de Govern, l’objectiu del qual es defineix com a «òrgan de coordinació amb els agents empresarials i sindicals per a establir una estreta i efectiva dinàmica amb el CIDEM per al disseny, el seguiment i l’avaluació de la política industrial a Catalunya». En la pràctica, «de l’anàlisi de les funcions del Consell de Govern s’observen flagrants contradiccions, ja que no té més competències que les d’informar, ser informat i fer propostes, que, a més a més, no tenen cap vinculació amb la resta de l’estructura orgànica del CIDEM».

    Així mateix, «no existeix cap relació concreta entre el Consell de Govern i la resta d’òrgans de direcció del CIDEM (Comitè Executiu i Direcció), ni tampoc facilita el tractament de la política industrial en el seu conjunt, ja que no inclou entre els seus membres permanents ni els responsables de l’Observatori de Prospectiva Industrial ni els de l’Agència Catalana d’Inversions». «Aquesta Agència, que ha de ser la impulsora d’algunes de les actuacions més sensibles en matèria de política industrial, en el text és tan sols considerada com una àrea especialitzada dins del mateix CIDEM, malgrat que els agents socials havíem recomanat que tingués un abast més ampli d’actuació», assenyalen Foment del Treball, CCOO i UGT.

    En definitiva, segons patronal i sindicats, «el text mostra una manca de confiança respecte a l’aportació dels agents socials en el procés de canvi de model productiu en les empreses catalanes, una manca de mecanismes reals de coordinació del CIDEM amb la resta d’integrants del sistema d’innovació i, inclús, posa en dubte la necessitat d’aquesta nova regulació».

    Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
    Barcelona, 21 d’abril de 2005


  • CCOO analitza la gestió de la seguretat i la salut laboral en l’ensenyament en la seva escola sindical de primavera, i exigeix el compliment de la Llei de prevenció de riscos laborals

    El proper 28 d’aquest més és el Dia Internacional de la Seguretat i la Salut en el Treball. Des de la Federació d’Ensenyament, ens proposem en aquesta escola de primavera reflexionar sobre l’aplicació de la Llei de riscos laborals en el món educatiu, i aprofundir i unificar criteris respecte de la salut laboral dels treballadors i treballadores dels centres educatius a partir de l’organització del treball.


    En aquests moments, en què ens trobem en un marc pendent de lleis educatives importants, cal extreure conclusions en una doble via: analitzar els elements vinculats a les condicions de treball que incideixen en la salut dels treballadors del món de l’ensenyament, incorporant els elements de prevenció que en el futur permetin pràctiques laborals més saludables, i orientar l’alumnat per tractar la problemàtica dels joves respecte a la salut en el treball.


    La societat acumula, d’una manera constant, uns canvis qualitatius que incideixen d’una manera directa o indirecta en la vida diària dels centres educatius. Canvis referits a les complexitats en què es desenvolupa el segle XXI, que fan que les escoles i els centres universitaris se sentin afectats, molt més que qualsevol altra institució, per aquests canvis.
    Per altra banda, la institució educativa ha d’atendre la infància i la joventut des del dret social a l’educació, entesa com el desenvolupament integral de la persona. D’aquest dret es deriven les condicions laborals dels treballadors i treballadores de l’ensenyament, les quals s’han d’abordar des de l’àmbit de la organització del treball, així com des de la seguretat i la salut laboral integral, mitjançant una correcta acció preventiva en tots els àmbits: seguretat, higiene, ergonomia i psicosociologia.


    És en la vida diària dels centres educatius on es fan presents aquests processos. Però les legislacions educatives no han abordat fins ara l’avaluació dels factors de risc per a la salut integral dels professionals de l’educació.


    Enguany, aquest 28 d’abril s’emmarca en un context fruit de l’Acord Estratègic, signat pels sindicats, el Govern i la patronal, on s’està concretant el Pla Català de Prevenció de Riscos Laborals 2005-2008, que ha de marcar les línies d’actuació i els recursos del Govern en matèria de seguretat i salut en el treball. CCOO exigim un pla que permeti al Govern de la Generalitat actuar amb contundència i amb recursos suficients en les seves funcions.


  • QUE VIENE EL COCO!!

    Festival que organitzem els d’Acció Jove ‘ Joves de CCOO i que té dos objectius fonamentals i d’entrada: reivindicar el Primer de Maig com a data dels treballadors i les treballadores; i realitzar una jornada realment festiva amb contingut, però, reiterem, festiva. Perquè no sols de «manis» viu l’home… i la dona, és clar.

    El cartell d’aquest any no té parangó amb lo lúdic, musical, alternatiu i reivindicatiu del món mundial. Començarem la nit amb «Los Señores de Pelaez», banda irreverent i irreflexiva que ens fa la seva particular lectura de la vida a través d’un so terriblement festiu. Toreros Muertos o Albert Pla, són fonts de les quals beuen aquests estranys elements que ens vénen a presentar el seu primer treball Universo Pelaez.

    Continuarem amb la gran banda barcelonina «La Kinky Beat», que ens faran vibrar amb «el lado más salvaje del mestizaje». La seva música, que va des del rock, el reggae fins al punk, no deixa a ningú indiferent i ens assegura una veritable festa al nostre festival.

    I acabarem amb «La Gran Orquesta Republicana», que vénen des de Mallorca a demostrar que ningú treballa millor les bases skatalítiques al nostre país, barrejant tot amb aires caribenys, rockers… Tot això amb una visió contestatària i reivindicativa de la música.

    Entre altres grups, des de Madrid, la banda de batucada brasilera Samba da Rua, que no ens deixaran ni un punt mort en el recorregut del festival.

    Ja tens les teves entrades? Doncs no, no les tens, però les tindràs en breu.
    Al loro amiguillos, que ja hem fet el tret de sortida!!!

    EL PROPER 6 DE MAIG A PARTIR DE LES 20 h A LA SALA KGB
    Alegre de Dalt, 55, Barcelona Metro Joanic
    Entrada a 14 ‘ (no afiliats) i 8 ‘ (afiliats)

    Feu clic per a veure el cartell


  • Els treballadors/es d’AEG es concentraran davant de l’Ajuntament de Terrassa pel futur industrial de l’empresa

    Barcelona, 20 d’abril. La representació sindical de CCOO i UGT d’AEG Motores Eléctricos, de Terrassa, convoca una concentració dels 280 treballadors/es davant de la plaça de l’Ajuntament de Terrassa el proper dissabte, dia 23 d’abril, a les 12h del migdia, pel futur industrial de l’empresa i contra l’acomiadament de 120 treballadors/es formulat per la propietat italiana Lafert, que comportaria el desmantellament de la fabricació de Motores Eléctricos.

    AEG és fabricant de motors elèctrics d’altes prestacions, i abasteix les diverses empreses europees de béns d’equipament.

    El comitè d’empresa s’ha entrevistat avui, dimecres 20 d’abril, amb el jutge mercantil Josep Maria Rivelles, titular del jutjat número 2 de Barcelona, que tramita l’expedient concursal. L’expedient es va presentar per la propietat d’AEG el 7 d’abril passat. L’objecte de l’entrevista amb el jutge ha sigut plantejar-li la situació real de l’empresa.

    AEG, empresa netament industrial, no pot ser reduïda solament a cadenes de muntatge i comercialitzacions de motors, sinó que ha de mantenir la investigació, el desenvolupament de productes i els processos productius a la fàbrica, per tal d’arribar a produccions d’alt valor afegit que es fabriquin a Terrassa i no es deslocalitzin a tercers països.

    Així mateix, els treballadors i els seus representants sindicals exigim la capitalització de l’empresa per part del soci Lafert, per tal d’assegurar-ne el funcionament actual i el seu futur industrial. S’ha de tenir en compte que aquesta empresa fins ara s’ha beneficiat d’importants plusvàlues per la requalificació dels terrenys de l’antiga fàbrica al centre de Terrassa, i per les ajudes directes rebudes de l’Institut Català de Finances.

    Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
    Barcelona, 20 d’abril de 2005


  • La Fundació Pau i Solidaritat de CCOO de Catalunya presenta el còmic «Tenim drets», una aproximació als nous codis de família i de treball del Marroc

    En ocasió de les celebracions de la setmana de Sant Jordi, la Fundació Pau i Solidaritat de CCOO de Catalunya presentarà demà, dijous, 21 d’abril, el còmic «Tenim drets», una aproximació als nous codis de família i de treball al Marroc, realitzat per Alfons López i Pepe Gálvez. La presentació es farà en un acte que començarà a les 19 hores, a les sales 11 i 12 de la seu de CCOO de Catalunya, Via Laietana 16, de Barcelona.


    Hi intervindran Hamid Hilal, responsable de migracions de CCOO del Barcelonès, Silvia Huerto, responsable de cooperació i sensibilitació de CCOO del Barcelonès, Alfons López, coautor del còmic, i Fàtima Ahmed El-Haddad, responsable de l’espai Dona de l’Associació IBN Batuta. Presenta l’acte Jordi Ribó, president de Pau i Solidaritat de CCOO de Catalunya.


  • Manifestacions de l’1 de Maig


    Barcelona
    – 11.30 h. Rda. Sant Pere / Passeig de Gràcia

    Tarragona
    12.00 h. Plaça Imperial Tàrraco

    Lleida – 12.00
    h. Plaça del Treball

    Girona – 12.00
    h.Plaça de la Independència


  • CCOO de Catalunya presenta un informe sobre política fiscal a Catalunya

    La política fiscal és un instrument en mans dels governs per fer polítiques públiques, que, des d’una perspectiva de progrés, han d’afavorir el desenvolupament econòmic, la cohesió social i la redistribució de la riquesa.

    Feu clic per veure la presentació de l’estudi o l’estudi complet i els seus annexos (només per a afiliats i afiliades)


  • La plantilla de Tintes Viscolán, de Terrassa, comença una vaga indefinida

    Prop dels 100 treballadors de Tintes Viscolán, S.A. (Tivisa), empresa tèxtil de Terrassa, han començat avui una vaga indefinida arran de la situació de crisi que pateix l’empresa.


    L’any passat, Tintes Viscolán, després del rebuig dels treballadors a la proposta de rebaixa salarial d’entre l’11 i el 20 %, va presentar un expedient de regulació d’ocupació (ERO) segons l’acord marc Intertèxtil.


    Poc després també va presentar un expedient d’extinció dels contractes, mesura incompatible amb l’ERO, i a la qual va haver de renunciar. Finalment, amb un nou ERO, al mes de novembre de 2004 es va acordar acomiadar un 30 % dels empleats.


    La crisi de reestructuració de plantilla de l’empresa la va portar a presentar un expedient d’extinció de contractes (primer expedient d’extinció de contractes aprovat per un jutge de dret mercantil a Barcelona) i la va fer entrar en procés concursal, però les propostes no van arribar a ser acceptades pels treballadors, especialment perquè l’empresa no tenia diners per cobrir els acords i les indemnitzacions.


    Ara, mitjançant la mediació del Tribunal Laboral, els treballadors estan a l’espera del que puguin oferir empresa i interventors en la reunió de dijous.


    Els treballadors i treballadores estan concentrats a les portes de l’empresa, a la Carretera de Rubí, núm. 316, al barri de Les Fonts de Terrassa (Vallès Occidental). Tintes Viscolán és l’empresa d’Amadeu Cazador, anterior president de la patronal Consejo Intertextil.


Afilia’t! Contacta