Darreres notícies
CCOO signa les taules salarials del Conveni provincial de la Construcció de Tarragona
El dilluns passat, dia 6 de febrer, la patronal i els sindicats van signar les noves taules salarials per al 2006 del Conveni provincial de la construcció de Tarragona, amb un increment inicial d’un 2,8% respecte de l’any anterior i una clàusula de revisió salarial anual amb caràcter retroactiu per compensar la desviació de l’IPC en cas que fos superior al 2%. Així doncs, es garanteix una millora salarial del 0,8% respecte de l’IPC de 2006.
D’altra banda, també s’han revisat les taules salarials del 2005 aplicant-hi l’1,7% de desviació de l’IPC amb caràcter retroactiu, amb la qual cosa l’increment salarial definitiu per a l’any 2005 ha quedat definitivament fixat en el 4,5%.
D’altra banda, s’ha signat el calendari laboral d’enguany del sector, el qual estableix com a festes de conveni, a banda de les generals i locals publicades per la Generalitat, els dies 13 d’abril, 12 de juny, 13 d’octubre, i 7, 27, 28 i 29 de desembre.
Aquest Conveni afecta uns 35.000 treballadors i treballadores del sector de la província de Tarragona.
Les taules es podran consultar a la pàgina web de la Federació de Construcció i Fusta de Catalunya de CCOO (https://www.ccoo.cat/construcciofusta), a l’apartat d’Acció Sindical, secció de Convenis.
Una jornada de debat sobre l’auxiliar d’infermeria organitzada per la federació de sanitat de CCOO de Catalunya aplega 250 auxiliars
A la »Jornada de Debat sobre l’Auxiliar d’Infermeria i el seu Desenvolupament Professional» celebrades ahir a l’Hotel Alimara de Barcelona, la Consellera de Salut de la Generalitat de Catalunya, Sra. Marina Geli va plantejar que cal fer una reordenació de les professions sanitaries i el reconeixement de cada professional. També va manifestar que està a favor de la reclasificació de les auxiliars d’infermeria, que la Conselleria ja ha realitzat els estudis econòmics i que ara s’haurà d’estudiar la seva repercusió en el sector.
La jornada, a la que van asistir 250 professionals, es va clausurar amb les seguents conclusions:
1. Reconèixer i definir les competències i l’autonomia per portar-les al desenvolupament en el món laboral.
2. Adequar la formació d’aquests professionals a les noves demandes del ciutadà.
3. Demanar la capacitat demostrada per la titulació als professionals de nova incorporació als centres de salut.
4. La necessitat de lideratge dels tècnics en cures auxiliars d’infermeria en relació amb els alumnes en pràctiques.
5. Demanar la implicació de tots els professionals dins de l’equip multidisciplinari.
6. Més formació continuada en els llocs de treball en l’horari laboral i que aquesta serveixi pel creixement i desenvolupament professional.
7. Incidir en la necessitat de registrar les nostres activitats dins la història del malalt.
8. És necessari el lideratge professional dels professionals auxiliars d’infermeria.Agilitació dels tramits de renovació d’autoritzacions de residència i treball i residència permanent
AGILITZACIÓ DEL PROCÉS DE RENOVACIÓ D’AUTORITZACIONS DE RESIDÈNCIA I TREBALL
El nostre món en xifres
El document inclou el Producte Interior Brut (PIB) nominal, el Producte Interior Brut en PPA, el PIB per càpita nominal, el PIB per càpita en PPA i el Salari Mínim Garantit de nombrosos països del món.
Feu clic per veure el document
CCOO denuncia acomiadaments al centre de R+D d’HP de Sant Cugat i la poca voluntat negociadora de l’empresa
La Federació Minerometal·lúrgica de Catalunya de CCOO remet aquest comunicat de premsa que han emès el Comitè d’empresa i la Secció Sindical de CCOO de Hewlett Packard (HP) de Sant Cugat del Vallès:
El Comité de empresa de HP y la sección sindical de CCOO denuncian la absoluta falta de voluntad negociadora de la empresa y consideran abusivos los despidos planteados por la dirección de la empresa, en un entorno con resultados financieros positivos y un alto nivel de subcontratación.
Como consecuencia del anuncio del máximo directivo de la multinacional (CEO), Mark Hurd, del pasado mes de junio, en que se comunicaba que en España se reduciría la plantilla en un 8% (enfocado a obtener una mayor rendibilidad para los accionistas), la dirección de HP del centro de I+D de Sant Cugat del Vallès pretende empezar a comunicar individualmente a los empleados/as que serán despedidos/as a finales de febrero, sin que existan causas ni razones.
El Comité ha reclamado repetidamente a la dirección tener todos los detalles relativos a los posibles afectados/as y ha mostrado, en todo momento, su disposición a negociar y conseguir la total recolocación de los afectados/as, dado el alto nivel de subcontratación del centro. Recordamos que el centro de I+D y Servicios de Hewlett Packard en Sant Cugat del Vallès emplea, actualmente, a más de 2.000 personas, de las cuales unas 1.200 pertenecen a empresas subcontratistas. El Comité de empresa ya ha anunciado que seguirá intentando encontrar una solución negociada.
Por otro lado, Mark Hurd ha cancelado la visita que tenía prevista para mañana, día 9 de febero, en las oficinas de la compañía en España.
Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 8 de febrer de 2006PRESENTACIÓ PÚBLICA DE LA APORTACIO DELS TREBALLADORS DE SAS AL PROJECTE DE COOPERACIÓ AMB CUBA.
A primera hora de la tarda els quatre companys readmesos de l’empresa SAS: Núria Lozano,Alberto Fernández, Jorge Fernández, y Juan José Arias van fer entrega a La Fundació Pau i Solidaritat -CCOO de Catalunya d’un taló per import de 5.000′ per ésser empleats al projecte de cooperació amb la imprenta de la CTC de La Habana, a Cuba.
Aquests diners són producte de la Solidaritat de diferents companys/es i organitzacions del sindicat en suport donat el seu dia als quatre companys esmentats en el moment de l’injust acomiadament per part de la seva empresa (SAS). Un cop demostrada aquesta injustícia i per tant haber estat readmesos de nou a l’empresa, han decidit que els diners recaptats fóssin donats a la Fundació per contribuir als seus projectes.
Companys/es,
El día 1 de febrer, va ser un dia intens en activitats i emocions
En acabar l’entrega va tenir lloc un acte de celebració per la readmissió dels companys i el lliurament d’aquests diners, que va tenir lloc al Fossar de les Moreres.
Aquest acte va comptar amb l’assistència de més de 200 companys, més de 200 amics, i va transcórrer en un ambient de gran afecte i germanor, que va fer que compartíssim una molt agradable estona en comú, acompanyada d’un abundant refrigeri.Volem agrair a totes i tots els assistents la seva presència, així com a totes i tos aquells que van excusar la seva assistència per tenir daltres obligacions. Sense tots i totes vosaltres, sense el vostre suport incondicional, la solució al conflicte no hagués estat possible.
GRÀCIES A TOTES I A TOTS.
JA HI SOM AQUÍ.8 de febrero, XXI AÑOS DE ORGANIZACIÓN, LUCHA Y RESISTENCIA OBRERA
Hoy conmemoramos un año mas de la fundación de UNSITRAGUA, en medio de un ambiente probablemente mas difícil y reacio hacia el sindicalismo, que el que existía en el ya lejano 1985; aunque los métodos de represión, mediatización y aniquilamiento del movimiento sindical guatemalteco no sean los mismos de aquellos tristemente celebres años, la intención sigue siendo la misma ‘CALLAR LA VOZ OBRERA QUE CLAMA JUSTICIA’. Durante estos veintiún años, UNSITRAGUA ha mantenido una feroz aunque, debemos de reconocer, estéril lucha en contra de aquellos sectores que históricamente siempre han buscado explotar y aprovecharse de nosotros los obreros, cuyo único patrimonio es nuestra fuerza física e intelectual, negándose a reconocer nuestro valor como personas humanas, convirtiéndonos en mercancía con la que pueden lucrar a su sabor y antojo, contando para ello con la descarada complicidad de las autoridades administrativas de trabajo, así como de los ‘Operadores de Justicia’, quienes con el pasar del tiempo flexibilizan y desregulan cada día mas, la ya de por si frágil norma del trabajo.
p>La supuesta apertura democrática de 1985 que culmino con la ‘firma de la paz’ (de la cual UNSITRAGUA fue un gran protagonista) en 1996, que suponía, al menos en teoría, un clima más propicio para la organización sindical, lejos de conseguirlo tuvo efectos mucho mas negativos que positivos, provocando un franco retroceso en la organización de las y los trabajadores que hoy mas que nunca nos encontramos a merced de las oscuras componendas entre empresarios, autoridades administrativas de trabajo y jueces.
Hoy en día, nos encontramos frente al definitivamente peor gobierno de la ‘Era Democrática’, encabezado por un presidente fiel y disciplinado a sus orígenes oligárquicos, y al sector que lo llevara al poder hace dos años, un gobierno cuyo principal discurso en materia laboral es la productividad (disfraz propicio para la explotación) de la mano de obra, supuestamente para que así podamos competir eficazmente contra economías mucha mas avanzadas y tecnificadas que la nuestra, a costa de la explotación y la disminución de las garantías mínimas establecidas en el Código de Trabajo, Constitución Política de la República de Guatemala y Convenios Internacionales en materia laboral y de derechos humanos; un gobierno que ataca y reprime violentamente a los sectores populares, que nos oponemos a la implantación de políticas neoliberales que atentan gravemente contra la soberanía nacional y el bienestar común, un gobierno que definitivamente no respeta ni hace respetar el derecho a la libertad sindical y la negociación colectiva.Sin embargo, los vientos que soplan desde el sur y que nos traen una gratificante brisa de esperanza a nuestro país, nos hacen retomar fuerzas y pensar que aun no todo esta perdido. La consolidación de Hugo Chavez en Venezuela, junto con la incuestionable y abrumadora victoria de Evo Morales en Bolivia, la llegada al poder de Michelle Bachellet en Chile y los inminentes triunfos de Ayanta Humala en Perú y López Obrador en México, nos comprometen a luchar aun más por la búsqueda de un gobierno verdaderamente democrático y popular en nuestro país, este es el reto que hoy en nuestro veintiún aniversario asumimos como UNSITRAGUA, el de seguir luchando, de no doblegarnos por la injusticia, de mirar al frente con la mirada clara, con los pies sobre la tierra y la mano empuñada al cielo en busca de la consolidación de la democracia en nuestro país Guatemala.
En este veintiún aniversario no podemos dejar de mencionar a todos aquellos compañeros y compañeras que a lo largo de la historia de lucha de nuestro pueblo ofrendaron su vida, así mismo a las organizaciones nacionales e internacionales que acompañan nuestra lucha.
QUE VIVA LOS VEINTIUN AÑOS DE UNSITRAGUA
QUE VIVA LA CLASE TRABAJADORA GUATEMALTECA
POR LA UNIDAD DE LA CLASE TRABAJADORA UNSITRAGUA PRESENTE!!!
Guatemala 08 de Febrero de 2006
Seguiment i balanç d’un any de l’Acord estratègic
Feu clic per veure el document.
La Comissió Plenària d’Acció Jove aprova la Memòria de 2005
La Comissió Plenària d’ACCIÓ JOVE – Joves de CCOO de Catalunya ha aprovat de manera unànime la Memòria 2005 que presenta el balanç de l’activitat realitzada durant el darrer any. La memòria destaca com a element prioritari l’avenç organitzatiu del moviment sindical juvenil i la definició d’activitats de suport a la presència sindical als centres de treball.
En l’àmbit de l’acció social, el tema estrella ha estat la incorporació al nou Estatut de Catalunya del dret de la gent jove a emancipar-se a arrel de la iniciativa d’ACCIÓ JOVE. El compromís per part del Govern de la Generalitat de generar un espai de concertació en matèria de joventut vinculat als acords generals en matèria d’ocupació ha estat una altre de les fites assolides que la Memòria destaca. El conjunt de l’activitat social situa ACCIÓ JOVE i CCOO com el principal referent a Catalunya en matèria d’emancipació juvenil.
Finalment, la Memòria apunta com a gran prioritat per a 2006 l’elaboració i desenvolupament del Pla Estratègic de Joventut de CCOO de Catalunya. D’aquesta manera CCOO passarà a ser la primera organització social amb un pla de joventut transversal.
Per a veure el balanç general fes clic en aquí