Darreres notícies

Capcalera Darreres Noticies

Darreres notícies

  • Els bancs no aproven en el desenvolupament de la responsabilitat social, segons Oekom

    Inclou l’anàlisi de BBVA, Popular i Santander

    Els bancs no aproven en el desenvolupament de la responsabilitat social segons l’últim estudi portat a terme per la consultora alemanya Oekom. L’entitat alemanya ha realitzat una anàlisi sobre els aspectes socials i mediambientals de 65 bancs comercials, establint una escala en la qual A+ és la nota més alta i D- és la nota més baixa. Els responsables de l’estudi assenyalen el baix nivell arribat per les entitats financeres analitzades, que han obtingut una mitjana de C-, si es compara amb altres sectors econòmics. El grup alemany HVB és el que millor nota ha obtingut, amb un B-, seguit pels australians Westpac Banking Corporation i National Austràlia Bank, que han aconseguit un C+. Respecte a les entitats espanyoles, s’han inclòs el BBVA, Banc Popular i Santander, que han ocupat els llocs 17è, 32è i 44è del rànquing. En concret, el banc que dirigeix Francisco González ha obtingut una puntació de C, i les entitats que presideixen Ángel Ron i Emilio Botín han aconseguit un C-. Servimedia


  • CCOO denuncia que Caixa Catalunya trasllada empreses filials des de Barcelona al Centre Tecnològic del Prat, sense cap comensació per a les plantilles

    Demà està convocada una concentració de protesta, a les 16.30 hores, davant la seu central de l’entitat

    Caixa Catalunya ha decidit traslladar totes les filials, fins ara ubicades a Barcelona, al seu Centre Tecnològic del Prat, ubicat en un polígon industrial on no arriba cap mena de transport públic. Per a la Caixa això comportarà un estalvi enorme: en edificis on estava de lloguer i per la venda o el lloguer d’alguns centres de propietat.

    La Caixa, però, pretén que el cost afegit en temps, conciliació i diners que suposa per als treballadors i treballadores desplaçats, el paguin íntegrament els empleats i empleades, sense plantejar cap mena de compensació per aquest trasllat.

    Els empleats de filials treballen colze a colze amb la plantilla de l’entitat financera, li donen servei -també als clients-, desenvolupen tasques de gran importància per al negoci -algunes, fins i tot, estratègiques en aquests moments-, però tenen unes condicions de carrera professional, socials i econòmiques molt inferiors. Aquesta dualitat no pot continuar per més temps i ara és una excel•lent ocasió perquè la Direcció rectifiqui i els equipari en condicions als empleats de Caixa Catalunya.

    Els companys de filials pateixen una discriminació històrica: laboralment, se’ls ha tractat i exigit com si fossin un departament central de Caixa Catalunya, però cobrant la meitat. Ara la Direcció de la Caixa els torna a discriminar enviant-los al Centre Tecnològic del Prat sense cap mena de compensació.

    Fins al moment, la Direcció de Caixa Catalunya no ha considerat cap de les mesures compensatòries -ni les que no generen despesa- que el personal de les filials ha proposat: racionalització dels horaris, préstec per adquirir vehicle, plus transport i homogeneïtzació de l’escala retributiva.

    El trasllat al Prat ocasionarà un cost enorme en diners, en temps i en conciliació per a les persones afectades, i demostra una gran indiferència i nul•la predisposició i capacitat de gestió per part de la Direcció, envers els problemes que la seva decisió genera a la plantilla de les filials.

    Per tot això, CCOO ha convocat una concentració davant la seu central de Caixa Catalunya (Plaça Antoni Maura), el dimarts dia 30 de juny, a les 16,30 h.


  • CCOO denuncia la rebaixa de tarifes imposada per les empreses clients que posa en perill el sector de les TIC

    COMFIA-CCOO convoca una concentració davant »la Caixa» per demà dimarts

    La Federació de Serveis Financers i Administratius de CCOO (COMFIA-CCOO) inicia una sèrie d’accions de protesta contra la rebaixa de tarifes que imposen les empreses clients, que posa en situació de risc el sector de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC), precaritzant i provocant una imminent deslocalització del sector.

    La primera acció convocada és una concentració de delegats i delegades del sector dels serveis informàtics a Barcelona demà dimarts dia 30 de juny, a les 12.00 hores, davant de la seu central de «la Caixa», Av. Diagonal, 621, com un dels clients de referència del sector a Catalunya, que, junt amb d’altres importants empreses, estan seguint aquesta política de pressió al sector.

    El sector de les TIC, del qual de manera unànime es coincideix que és un dels pilars en el qual s’ha de sustentar el canvi productiu necessari per a aquest país, està sotmès a una forta pressió que pot fer perillar les futures expectatives no només de si mateix, sinó de la resta de sectors que han de recolzar-se en ell per a la millora de la seva productivitat i la seva competitivitat.

    Lluny de ser un dels sectors que impulsi l’esmentat canvi, amb una forta inversió en I+D+i, formació i ocupació de qualitat, s’està perpetuant i assentant cada dia més el model caducat i basat en la reducció de costos.

    La falta d’una estratègia clara i impulsora del canvi en el sector per part de la seva patronal, Associació Espanyola de Consultoria (AEC), les seves empreses associades i no associades està sent aprofitada pels principals clients del sector, fins i tot les empreses que han declarat importants beneficis en el present any, per a realitzar una forta rebaixa de la tarifa/hora. Aquesta pressió sobre la tarifa/hora està provocant que moltes empreses baixin els seus costos de producció per la via dels costos de personal per a mantenir el servei. Les conseqüències són un empitjorament de condicions laborals, la pèrdua de llocs de treball, la deslocalització i la destrucció del teixit empresarial de les TIC.

    Per la seva banda, l’Administració Pública, no només no pren mesures i compromisos concrets per la I+D+i i el desenvolupament de les TIC, sinó que, a més, en el seu vessant de client principal, està actuant amb els mateixos paràmetres que la resta dels clients de referència.

    COMFIA-CCOO reclama a la patronal AEC, les administracions públiques, les empreses del sector i les empreses clients, especialment aquelles que tenen una responsabilitat social afegida, una aposta decidida per un nou model productiu fonamentat en les TIC, basat en la qualitat i la competitivitat, i no en la constant rebaixa de tarifes i costos laborals.


  • La Generalitat i els agents econòmics i socials reclamen conjuntament al Ministeri de Treball i Immigració que reformi la formació contínua

    • En el darrer any, el nombre de persones que reben formació a les seves empreses a Catalunya ha passat del 8% a l’11%.

    • Es reclama adaptar la norma estatal al teixit productiu català i aconseguir un model més flexible.

    • En la Declaració conjunta també es demana al Ministeri la territorialització total dels fons destinats a la formació contínua.

    El Departament de Treball i els agents socials – Foment del Treball, Pimec, CCOO i UGT- han acordat reclamar conjuntament al Ministeri de Treball i Immigració que reformi la formació contínua per tal d’adaptar les iniciatives formatives al teixit productiu de Catalunya i aconseguir un model més flexible.

    En molts casos aquest tipus de formació està desconnectada de les empreses i, per tant, més flexibilitat en la formació contínua i més proximitat ha de permetre un millor ajustament entre l’oferta formativa i les necessitats de les empreses, que varien segons els territoris i les seves especialitats productives.

    Per aquest motiu s’ha enviat al Ministeri de Treball i Immigració una Declaració conjunta que sol•licita que es facin els canvis en la normativa que regula les accions de suport, acompanyament i complementàries a la formació que possibiliti gestionar-les mitjançant altres fórmules, diferents al sistema de subvencions i que estigui determinat per les comunitats autònomes.

    El Departament de Treball i els agents econòmics i socials també han acordat demanar al Ministeri la territorialització total dels fons destinats a la formació contínua (excepte els dedicats a la bonificació d’accions formatives) amb l’objectiu que arribi a Catalunya la cuantia que li correspon en funció de la població ocupada.

    Aquestes demandes s’emmarquen en la renovació de l’Acord Estratègic 2008 – 2011 on la línia prioritària de formació professional estableix les bases per aconseguir una millora de la qualitat de la formació al llarg de la vida, implementant, a l’horitzó de 2010, una xarxa de centres especialitzats de formació professional (xarxa de centres FP.cat) que impartiran formació reglada, ocupacional i contínua i que comptarà amb la participació dels agents econòmics i socials.

    Situació de la formació contínua a Catalunya

    En el darrer any, el nombre de persones que reben formació a les seves empreses a Catalunya ha passat del 8% a l’11%, i majoritàriament es concentra en llocs de comandament i categories intermèdies però és una xifra encara molt baixa. A Catalunya només una de cada deu persones ocupades fa formació a les seves empreses.

    Així mateix, un estudi recent de l’Escola d’Organització Industrial mostra que, fins i tot en un context econòmic com l’actual, moltes empreses no troben persones formades per a cobrir aquestes vacants i entre les possibles causes d’aquesta situació hi ha la manca de formació i la manca de motivació per al lloc de treball requerit.

    Segons dades del Departament de Treball (2007), a Catalunya només un 5,4% de les empreses es van acollir a accions formatives i d’aquest percentatge la majoria eren grans empreses.


  • Declaració del Comitè Federal de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO davant el conflicte laboral i social que està provocant la situació de crisi

    La crisi ni l’han de pagar els treballadors i les treballadores ni ha de significar la devaluació dels serveis públics

    El comitè federal de la FSC-CCOO ha valorat diferents situacions de conflicte laboral i social i ha realitzat les següents consideracions sobre alguns dels casos més significatius:

    1- FSC-CCOO considera del tot inacceptable les premisses sobre les quals s’ha elaborat l’acord de govern de la Generalitat de Catalunya, ja que aquest vincula l’ajust de la despesa al dimensionament de la plantilla. Entenem que aquest acord de govern comportarà, a més de pèrdues de llocs de treball del tot necessaris, la devaluació del servei públic. Així mateix considerem del tot inacceptable el posicionament del govern quan nega el diàleg i la negociació amb els representants legals dels treballadors de la Generalitat i considerem especialment greu la vulneració de drets quan nega el dret dels treballadors i treballadores a assistir a una assemblea convocada legalment i correctament en temps i forma per les organitzacions sindicals.
    2- FSC-CCOO constata els problemes existents en la finaciació de les corporacions locals. Les administracions locals han estat i són les administracions pitjors tractades financerament per part de l’Estat i en el cas de Catalunya també per part de la Generalitat, i al mateix temps són les administracions que han hagut d’assumir una gran quantitat de serveis del tot necessaris per la ciutadania, sovint sense tenir totes les competències ni el finançament necessari. A les històriques dificultats de les corporacions locals, cal afegir-hi la situació de crisi que ha fet minvar una part dels ingressos. CCOO exigim la millora substancial del finançament de les corporacions locals que s’ha de veure reflectit en la Llei de pressupostos de l’Estat, però al mateix temps exigim als responsables polítics de les diferents corporacions del país que no vulguin fer pagar als treballadors ni als serveis públics un problema polític i econòmic que no han generat ells. En aquest sentit la FSC-CCOO es manifesta solidària amb els treballadors i treballadores de l’Ajuntament de Roda de Barà que veuen perillar el seu lloc de treball.
    3- FSC-CCOO exigeix a la patronal de Transport de Mercaderies que compleixi allò que està pactat en el Conveni de Transport de Mercaderies i Logística de la província de Barcelona, i apliqui els increments de l’IPC corresponents i no vulgui, amb l’excusa del context de crisi, renegociar aspectes fonamentals de la lletra del conveni i, a més, és negui a implementar els increments econòmics establerts.
    4- FSC-CCOO manifesta la seva total i absoluta solidaritat i suport als treballadors i treballadores de les empreses afectades pels convenis provincials del sector d’aigües, en la seva justa reivindicació que s’apliquin els increments salarials pactats en aquests convenis, en un sector estratègic i essencial en el qual el conjunt de la ciutadania ha vist com s’incrementaven els preus dels rebuts de l’aigua en uns percentatges superiors a l’IPC, però per contra les empreses que gestionen aquest servei essencial es neguen a fer increments als treballadors.
    5- FSC-CCOO manifesta la seva preocupació pels diferents expedients i situacions de crisi en diferents sectors i en concret en els mitjans de comunicació i de gràfiques.

    La vulneració de drets, la voluntant de fer pagar els problemes de gestió administrativa o política als treballadors, els incompliments en l’aplicació del que ja ha estat negociat i pactat, així com d’altres situacions quotidianes són aspectes especialment greus que la FSC-CCOO denuncia públicament i mantindrà un posicionament de fermesa en defensa dels treballadors i en defensa del serveis públics com a millor garantia de drets per el conjunt de la ciutadania.


  • CCOO signa el conveni col·lectiu estatal de la indústria de producció audiovisual (tècnics)

    Es tracta d’un conveni de les normes reguladores que regiran les relacions laborals entre les empreses de producció audiovisual i els treballadors durant 4 anys (2008-2011)

    CCOO ha signat el Conveni col•lectiu estatal de la indústria de producció audiovisual. Tot i que som davant d’un conveni de mínims, aquest actualitza les taules salarials dels treballadors/es i aconsegueix una sèrie de millores que cal destacar:

    – Augments sobre l’IPC per a l’any 2008 a la producció cinematogràfica, més 2 punts i, a la producció de televisió, més 0,60.

    – Aplicació, l’any 2010, de l’IPC més 1 punt a la producció cinematogràfica i un 0,50 a la producción de televisió. Al següent any, al 2011, aplicació de l’IPC més 1 punt a la producció cinematogràfica

    – Constitució de la Comissió de Seguretat i Salut Laboral.

    – Introducció, principalment per a la producció cinematogràfica, de la modalitat de contractació de trucades concadenades (fixos discontinus).

    – Conciliació de la vida laboral i personal i la igualtat laboral.

    – Nomenament per a tot el territori nacional de 10 delegats/es sindicals nomenats pels sindicats signants del Conveni a fi i efecte de garantir la presència sindical en les produccions. És un avenç notable per garantir la protecció dels drets dels treballadors/es, on fins ara existia un buit sindical.

    – Clàusula de subrogació per a les empreses que deixin serveis assolits per concursos públics, o per ofertes públiques de contractació, garantint l’ultraactivitat, tant normativa com d’obligació.

    – Inclusió de noves categories professionals. En aquest apartat, CCOO ha presentat una proposta per incloure les categories d’infografistes, els guionistes, el sector de la producció d’animació i de les televisions locals.

    Des de CCOO ens felicitem de l’acord assolit perquè considerem que s’ha donat un nou pas endavant en les reivindicacions del treballadors i treballadores del sector. CCOO i la resta dels representants sindicals estem en disposició de continuar negociant i convidem a altres col•lectius i associacions professionals que s’han autoexclòs a l’hora de ratificar el Conveni perquè se sumin a aquest treball seriós dels sindicats de classe.

    Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
    Barcelona, 25 de juny de 2009 


  • CCOO denuncia la retallada de les plantilles en els centres públics i els serveis educatius de Catalunya

    El conseller Maragall va en la línia contrària: per avançar en l’excel·lència educativa, retalla els recursos als centres públics

    Fa temps que la Federació d’Ensenyament de CCOO denuncia les retallades de plantilla que estan patint els centres públics i els serveis educatius de Catalunya.
    El Departament està aprofitant l’aplicació de criteris d’elaboració de plantilles per reduir de manera generalitzada el nombre de professorat.
    CCOO ha recollit les dades de més de 660 centres públics de primària i secundària. Aquestes dades ens diuen que més del 55% dels nostres centres tenen incidències.

    Aquestes incidències es concreten en:
    – Retallada de professorat perquè es considera que sobra
    – Supressió del batxillerat nocturn
    – Supressió de Cicles Formatius
    – Tancaments de grups
    – Eliminació del suport als Plans d’Innovació Educativa
    – Increment de ràtios per evitar crear nous grups i línies en els centres públics
    – Eliminació de l’increment addicional d’un mestre d’educació infantil si l’escola manté 18 grups durant 5 anys
    – Increment de grups sense dotació del professorat necessari
    – Disminució de professorat per desdoblaments de les pràctiques als cicles formatius
    – Retallada de plantilles generalitzada als serveis educatius 

    Les dades d’escolarització de batxillerat i dels cicles formatius dibuixen un panorama molt preocupant
    Les dades d’escolarització en batxillerat i dels cicles formatius dibuixen un panorama molt preocupant, ja que un nombre important d’alumnat es quedarà sense possibilitat de matricular-se en un cicle formatiu.

    Aquest panorama empitjorarà a partir del setembre, amb les inscripcions fora de termini (matrícula viva). Els centres, amb menys professorat, amb menys plantilla, hauran de fer front a un increment significatiu d’alumnes escolaritzats. 

    Les dades d’escolarització de postobligatòria dels S.T. del Maresme-Vallès Oriental són un exemple de desequilibri entre oferta i demanda:

    -La demanda d’escolarització en cicles formatius en el Maresme-Vallès Oriental supera el 30% de l’oferta de l’Administració:
    Sol•licituds: 3280
    Oferta: 2305
    Dèficit : 975

    -La demanda d’escolarització en el Batxillerat en el Maresme-Vallès Oriental supera el 8% de l’oferta de l’Administració:
    Sol•licituds: 1558
    Oferta: 1426
    Dèficit : 132

    No és de rebut que després de culpabilitzar l’ensenyament públic i els seus docents de determinades mancances, la solució del Departament sigui retallar les plantilles dels centres públics. No sembla lògic que es demanin resultats d’excel•lència amb plantilles de mínims. No és socialment correcte que la crisi econòmica provocada per l’especulació financera la pagui l’ensenyament públic.

    Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
    Barcelona, 25 de juny de 2009


  • Culmina el procés d’ingrés a Correos com a laboral fix discontinu amb la incorporació de 410 empleats a Barcelona i prop de 1.500 en tot l’Estat

    Gràcies a un pacte de CCOO amb la direcció

    El 22 de juny, la Comissió de Seguiment i l’Òrgan de Selecció, de la qual forma part CCOO com a sindicat majoritari, han resolt el procés d’ingrés a Barcelona i 19 províncies més, pel qual 1.500 treballadors en tot l’Estat, 410 a Barcelona, han entrat a formar part de les llistes d’expectativa d’ingrés com a fixos discontinus, amb la possibilitat d’optar a curt i a mitjà termini a una plaça com a fix a temps complet en l’empresa pública de Correos, pactat per la direcció amb CCOO, que és el sindicat majoritari.

    Des de l’entrada en vigor del circuit de l’ocupació pactada per CCOO, dins l’Acord general 2006-2008, més de 15.000 persones han aconseguit una ocupació fixa. Aquest fet demostra que és un sistema més àgil i dinàmic que el de l’Administració, i que promou l’ocupació estable com la millor eina per afrontar la crisi.

    Aquest ingrés es produeix en un context econòmic marcat a escala estatal i internacional per una crisi econòmica amb altíssims nivells de destrucció d’ocupació (més de 3.600.000 parats al maig), fet que dóna una especial rellevància que a Correus estiguem parlant de creació d’ocupació i posa, a més, de manifest el valor de la negociació col•lectiva.

    El sindicat ha incidit en la necessitat de coordinar la formalització d’aquests nous 1.500 contractes fixos discontinus amb la cobertura de la totalitat de llocs per cobrir, per personal fix o eventual, tant per al període de vacances com per a llocs estructurals. CCOO recorda que en molts casos s’està procedint a deixar sense cobertura per aquest estiu fins a un 25% dels llocs, per la qual cosa el sindicat ha fet una crida perquè no s’utilitzi l’actual situació econòmica per retallar contractació de manera injustificada.

    Per tot això, a un any i mig de la liberalització postal, CCOO ha exigit al Govern un pacte d’Estat per la viabilitat del correu públic. Un Pacte que ha d’assegurar no només la prestació del servei postal universal, sinó també la consolidació de nous llocs de treball a Correos per a l’any 2010, fet que CCOO ja ha exigit en la taula de negociació del conveni col•lectiu.


  • CCOO presenta una denúncia davant la Inspecció de Treball contra Caixa Penedès per vulnerar els drets d’informació de la representació laboral

    Davant l’imminent tancament de 39 oficines de Caixa Penedès

    El divendres 19 de juny, la direcció de Caixa Penedès va anunciar als representants dels treballadors el tancament de 39 oficines, i 5 oficines més passaran a convertir-se en corresponsalies, seguint l’estela d’altres caixes d’estalvis.

    Aquesta mesura s’ha pres de forma unilateral, sense que s’escolti els representants dels treballadors ni que s’obri un període de negociació per tractar de pactar un protocol que CCOO considerem imprescindible (i més en aquests moments de màxima incertesa) per poder garantir l’estabilitat de l’empresa i els drets dels treballadors de Caixa Penedès. Uns protocols que s’han pactat a altres caixes i ens han servit per abordar aquests processos d’unificació d’oficines sense traumes.

    Amb el tancament d’aquestes 39 oficines, 120 treballadors de Caixa Penedès es veuran afectats de forma directa ja que hauran de ser reubicats en altres oficines, amb l’incertesa de saber quines condicions laborals poden quedar afectades. Però també hi poden quedar afectats més de 150 treballadors que, de retruc, veuran afectat el seu lloc de treball.

    CCOO entenem que qualsevol procés d’aquesta mena ha de passar per una negociació amb els representants dels treballadors que garanteixi que les condicions dels treballadors afectats no es vegin malmeses. És per això que hem presentat una denúncia davant la Inspecció de Treball per la vulneració dels drets d’informació dels representants dels treballadors que estableixen els articles 41 i 64 de l’Estatut dels treballadors.

    Cal manifestar, a més, que en la passada Assemblea general de la Caixa Penedès tots els representants dels treballadors van votar en contra de l’aprovació dels comptes com a conseqüència d’aquesta forma excloent i poc conciliadora de gestionar els recursos humans de l’empresa.

    Si la direcció de Caixa Penedès continua amb aquesta actitud davant els treballadors i els seus representants, CCOO iniciarem tot un seguit d’accions per tal de defensar els drets dels treballadors i treballadores de l’entitat.


  • CCOO, UGT i CATAC convoquen demà una mobilització contra la retallada de serveis públics

    L’administració catalana elimina llocs de treball i serveis essencials

    Els treballadors de la Generalitat es concentraran davant del Palau de la Generalitat contra la imminent retallada de serveis públics en un moment en què la crisi econòmica i les noves situacions que aquesta genera fan que als serveis a la ciutadania els calgui encara més dotacions. Eliminar treballadors i treballadores públiques dels llocs base de l’Administració és eliminar serveis públics.

    Mentre el Govern contracta càrrecs, els incrementa els sous, contracta assessors, «coordinadors d’assessors», mentre fa estudis, fa viatges, paga gratificacions extraordinàries, redecora despatxos amb fustes nobles i inaugura edificis d’alt estànding… desassisteix els serveis socials dels ciutadans que més ho necessiten.

    El Govern privatitza la sanitat pública, desvia recursos cap a l’escola privada en detriment de l’escola pública i aquesta dinàmica s’estén fins als serveis socials, amb una política clarament inclinada a la dreta.

    Estem davant de l’engany d’un govern falsament progressista i d’esquerra, que s’aplega a les exigències de la patronal i el poder financer.

    Per aquest motiu les organitzacions sindicals han convocat els delegats i delegades a concentrar-se a les 9,30 hores del proper dimarts 23 davant del Palau de la Generalitat, i posteriorment a les 13 hores a la Plaça Sant Jaume també es realitzarà una assemblea concentració de treballadors i treballadores de la Generalitat.


Afilia’t! Contacta