Darreres notícies

Capcalera Darreres Noticies

Darreres notícies

  • Acció de la Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidària, al Parlament

    La Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidària ha organitzat, en el marc del seu pla de treball i tal com tenia previst fa temps (i sota el lema de «ser ric surt molt barat»), una acció de protesta i rebuig per la possible aprovació de la pràctica eliminació de l’impost de successions que el Govern de la Generalitat plantejava al ple del Parlament del dia 1 de juny.

    La Plataforma, en la qual participa CCOO de Catalunya, fa més de dos anys que treballa per denunciar la regressivitat en la fiscalitat i lluita per aconseguir una fiscalitat més justa i equitativa, amb els valors de la solidaritat i la sostenibilitat ambiental.

    L’acció s’ha fet el dimecres 1 de juny, a les 11.30 hores, davant del Parlament, on s’ha fet una performance de denúncia i a continuació una cassolada per una fiscalitat justa.

    Feu clic per veure:
    -el manifest de la Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidària de rebuig a la rebaixa de l’impost de successions
    -les declaracions d’Òscar Mateos, de la Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidària, efectuades el dimecres 1 de juny de 2011


  • La Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidària rebutja la nova rebaixa fiscal als rics en l’impost de successions i convoca una acció de protesta

    Tindrà lloc demà dimecres, 1 de juny, al Parlament

    La Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidària, integrada per 24 entitats i organitzacions de la societat civil catalana, rebutja la nova rebaixa fiscal per als rics amb la pràctica eliminació de l’impost de successions que s’ha de votar demà al Parlament de Catalunya.

    En uns moments en què, per part del Govern, s’estan aplicant fortes retallades socials en educació, sanitat i serveis públics que afecten la gran majoria dels ciutadans i de les ciutadanes de Catalunya, i de retallades en les condicions laborals dels treballadors i de les treballadores d’aquests serveis, la Plataforma considera inadmissible que es beneficiï a una petita minoria privilegiada. Amb aquesta mesura, el Govern perd tota l’autoritat moral per demanar els esforços que reclama de la ciutadania.

    Que persones que reben herències superiors al milió d’euros, en el cas dels cònjuges, o de 750.000 euros per a cada un dels fills deixin de tributar és injust en termes socials i un autèntic despropòsit en l’actual situació de crisi i de disminució dels ingressos fiscals per la qual travessa el país.

    La Plataforma vol recordar que l’impost de successions es recapta i gestiona integrament a Catalunya i que no depèn de cap imposició estatal, per la qual cosa no té cap mena de sentit parlar de discriminacions, com fa el Govern, i menys quan el 94% de les persones que reben herències estan exemptes del seu pagament.

    L’impost de successions està previst per garantir la igualtat d’oportunitats i es paga a la majoria dels països europeus i als EUA. La Plataforma demana als grups parlamentaris que rebutgin la proposta i la crida a la ciutadania a continuar mobilitzant-se contra la rebaixa fiscal als rics, per oposar-se a les retallades socials i en defensa de l’estat del benestar.

    Per tot això, la Plataforma convoca una acció de protesta per demà dimecres, dia 1 de juny, a les 11.30 h, davant el Parlament de Catalunya.


  • La plataforma Prou Retallades valora molt positivament la resposta ciutadana del 14-M i convoca noves mobilitzacions

    El dissabte 14 de maig més de 200 entitats ens vàrem unir per defensar l’estat del benestar i protestar contra les retallades en els serveis públics. Tenim clar que aquesta convocatòria ha depès de la gran xarxa que constituïm les organitzacions socials d’aquest país i això representa un element de gran satisfacció pels resultats obtinguts amb aquesta convocatòria totalment social i ciutadana.

    Deixant clar que no entrarem en una guerra de xifres, les persones que hi érem sabem que va ser un gran clam popular i, sobretot, volem posar en valor la unitat que varem aconseguir entre tots i totes, i la voluntat de continuar construint-la i enfortint-la amb aquest objectiu comú.

    El 14-M no ha estat el començament de cap procés, ja que són molts els treballadors i les treballadores dels serveis públics que dia rere dia, i arreu, s’han mobilitzat amb una geometria variable d’accions, i continuen fent-ho. No ha estat el començament perquè són moltes les organitzacions que, de forma coordinada, hem impulsat l’oposició i la protesta contra les retallades a molts territoris del nostre país organitzant diverses mobilitzacions ciutadanes com, per exemple, l’exitosa manifestació de Tarragona del dia 12 o les mobilitzacions a moltes altres ciutats i pobles de Catalunya.

    El 14-M no ha estat el final de res perquè la ciutadania continua mostrant de manera unitària el seu rebuig a aquesta manera d’abordar la sortida de la crisi. I les entitats, organitzacions socials i plataformes ciutadanes que ens hem mobilitzat el 14-M continuarem fent-ho en cas que el Govern persisteixi en la seva voluntat de retallar el nostre estat del benestar i els drets de ciutadania.

    Tenim reptes molt clars per al futur immediat i per a més endavant. Els pressupostos estan a punt d’entrar al Parlament, i ara aquest és el pal de paller de la nostra lluita: garantir recursos suficients per mantenir, millorar i fer possibles uns serveis públics suficients i de qualitat, perquè la salut, l’educació, els serveis socials, l’atenció ciutadana, la seguretat no són una mercaderia. I els defensarem fins a on calgui.

    Per això, també ens sumem a la convocatòria de l’acció de protesta que ha organitzat la Plataforma per una fiscalitat justa, ambiental i solidària per rebutjar la possible aprovació de la pràctica eliminació de l’impost de successions, i que es durà a terme demà, 1 de juny, a les 11.30 h davant del Parlament de Catalunya.


  • CCOO considera que el conseller Puig ha demostrat la seva manca de respecte als valors democràtics i de lliure expressió en l’actuació de divendres a Plaça Catalunya

    Valoració de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO

    Passat un temps prudencial, assumint com a pròpia la reacció immediata de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya, des de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO de Catalunya volem fer una valoració dels fets ocorreguts el passat dia 27 de maig a la plaça de Catalunya.

    En primer lloc, volem manifestar el nostre suport a protestes pacífiques i la lliure expressió com a elements indestriables dels valors democràtics, i perquè des de CCOO de Catalunya exigim una sortida social a la crisi i per això ja fa temps que ens mobilitzem en defensa de l’estat del benestar i en contra de les retallades.

    En segon lloc, volem condemnar l’ordre de desallotjament de la plaça de Catalunya, per innecessària, políticament inoportuna i desequilibrada i, tal com ha manifestat el Sindicat de Mossos d’Esquadra (SME-CCOO), tècnicament errònia.

    En tercer lloc, volem manifestar el rebuig a la situació que es va viure mercès a les ordres donades des de la Conselleria d’Interior, entenent que en el compliment d’aquestes ordres (i això succeeix en diferents cossos que per les seves característiques es veuen obligats al compliment de les ordres dels seus comandaments) hi ha alguns funcionaris actuants que mostren un excés de zel, així com d’altres compleixen l’ordre de manera curosa i rigorosa. Així mateix, CCOO, en cap cas, ni considera ni pot considerar el Cos de Mossos d’Esquadra com a sicaris de ningú, ans al contrari, els valorem com una part indestriable de la societat democràtica i no tan sols no assumim, sinó que condemnem aquelles paraules insultants emeses per veus no autoritzades d’una secció sindical determinada.

    En quart lloc, condemnem tot intent de culpabilitzar el conjunt del Cos de Mossos d’Esquadra com també tot intent d’utilitzar políticament aquest per interessos partidaris. Entenem que ha estat el conseller Puig qui ha generat aquesta situació i que ha de ser ell qui assumeixi totes les responsabilitats d’una ordre de desallotjament d’uns ciutadans i ciutadanes que democràticament i pacíficament es mobilitzaven i es mobilitzen en defensa de l’estat del benestar i contra les retallades socials que, entre d’altres, està duent a terme el Govern del qual el conseller Puig forma part.


  • CCOO de Catalunya rebutja el projecte de pressupostos del Govern perquè retallarà serveis bàsics per a la ciutadania com sanitat, educació i serveis socials

    Mentre es retallen els diners per serveis públics es vol pràcticament eliminar l’impost de successions a les famílies més riques de Catalunya

    CCOO de Catalunya rebutja el projecte de pressupostos 2011 que aquest matí ha aprovat el Govern de la Generalitat perquè suposarà retallar recursos bàsics per a la ciutadania i destrucció d’ocupació a Catalunya. L’augment de les llistes d’espera, el tancament de serveis hospitalaris, l’increment del nombre d’alumnes de les escoles, la retallada de recursos per atendre la ciutadania i dels serveis socials… –que ja s’han iniciat i que han provocat nombroses manifestacions de rebuig- continuen en la lògica de fer pagar la crisi als qui no l’han provocat i posen en risc la cohesió social del país.

    CCOO de Catalunya denuncia la irresponsabilitat que suposa que el Govern d’Artur Mas retalli diners destinats als serveis bàsics a la ciutadania mentre renuncia a recaptar impostos de les famílies més riques de Catalunya amb la pràctica eliminació de l’impost de successions. És per això que CCOO de Catalunya demana als grups parlamentaris catalans que siguin coherents davant d’aquests pressupostos restrictius i no aprovin demà la proposta de CIU de eliminació de l’impost de successions i que s’aprovi una moratòria en l’aplicació de la reforma del Govern anterior fins que no s’acabi la crisi.

    CCOO de Catalunya considera que per equilibrar els comptes públics és imprescindible actuar també sobre els ingressos a través d’una reforma fiscal que acabi amb els privilegis fiscals dels qui més guanyen, elimini la discriminació que pateixen les rendes del treball respecte les del capital, ataqui el frau i l’evasió fiscal, i l’economia submergida, i ens equipari fiscalment als països europeus.

    CCOO de Catalunya fa una crida als treballadors i a les treballadores catalans a manifestar el rebuig a aquestes polítiques de retallada indiscriminada perquè són injustes socialment i endarreriran encara més la sortida de la crisi.


  • Lluita Obrera Digital, número 117

    Aquesta publicació digital arriba per correu electrònic, amb una periodicitat quinzenal, a tots els afiliats i afiliades que ho desitgen, complementa la informació de la revista en paper Lluita Obrera i afegeix un plus d’actualitat a la informació del sindicat.

    Fes clic per veure el número 117 del «Lluita Obrera Digital».

    Si encara no t’hi has subscrit, fes-ho ara!

    Subscripció gratuïta al «Lluita Obrera Digital»


  • L’Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya celebra la seva 7a jornada anual

    Sota el títol “Els plans de pensions a Europa i Espanya”, s’han desenvolupat les diferents ponències que han apropat la situació de la previsió social complementària en el context espanyol i europeu.

    La Jornada ha començat a les 9 h, amb l’assistència de 200 persones, amb la intervenció de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya, el qual ha situat el context polític i social en el qual es desenvolupa aquest acte. La primera intervenció, d’Enrique Martín, de la Secretaria de Seguretat Social i Previsió Social Complementària de CCOO d’Espanya, ha abordat l’acord sobre pensions signat a principis d’any.

    Tot seguit, Francisco de Blas, sotsdirector general d’Assegurances i Fons de Pensions, ha donat una panoràmica de la previsió social complementària a Espanya i Europa. Dins dels reptes de futur, ha situat el desenvolupament de la previsió social complementària a partir de la negociació col•lectiva i donar resposta a la insistent demanda dels sindicats perquè la renda fixa es valori al venciment. Així mateix, ha comentat els imminents canvis legislatius per traslladar a la llei la sentència del Tribunal Constitucional sobre la designació de les comissions de control.

    En el segon bloc de la Jornada, s’han tractat diversos temes relacionats amb el desenvolupament del segon pilar a Europa. Francesco Briganti (AEIP) ha obert aquest segon panell parlant sobre el Llibre Verd europeu i donant compte de les 14 preguntes sobre el primer i el segon pilar de previsió social complementària que en ell es fan. També ha defensat el caràcter social dels fons de pensions i no només com a instrument financer.

    Francesc Martínez ha centrat la seva intervenció sobre la multiadscripció i ha fet una aproximació tècnica sense reserves sobre la necessitat d’introduir elements d’estabilització de les prestacions i reducció de la volatilitat. Per la seva part, Maribel Navarro ha explicat la proposta de l’empresa Unilever de transformar l’actual pla de pensions d’empresa en un fons de pensions transfronterer i introduir el model de Life Cycle.

    Durant la tarda, el tema que s’ha tractat ha estat el desenvolupament dels plans de pensions a Espanya, principalment a la petita i mitjana empresa, a través de la negociació col•lectiva. En aquest sentit, les intervencions dels plans de promoció conjunta de flors i plantes ornamentals (d’àmbit estatal), de l’Administració Local de Catalunya, explicarà les experiències d’aquests sectors en el desenvolupament d’aquesta mena d’instrument a través d’acords col•lectius. També hi participaran Inverco i l’Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya.

    L’acte el clourà la Direcció General de Política Financera i d’Assegurances de la Generalitat de Catalunya.


  • CCOO organitza una jornada sobre plans de pensions a Europa i Espanya

    S’hi abordarà la situació de la previsió social complementària a les empreses i la negociació col·lectiva sectorial

    Demà dimarts, 31 de maig, tindrà lloc la 7a Jornada que anualment organitza l’Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya.

    En la jornada d’enguany, “Els Plans de Pensions a Europa i a Espanya”, hi participarà Carlos Bravo, secretari confederal de Seguretat Social i Previsió Social Complementària de CCOO, que parlarà del recent acord sobre pensions. Per una altra banda, el sotsdirector general d’Assegurances i Fons de Pensions, Francisco de Blas, aprofundirà en la situació actual dels plans de pensions del sistema d’ocupació.

    A més, es tractarà amb experts internacionals i del país sobre el Llibre Verd sobre les pensions a Europa i dels fons de pensions transfronterers. També s’abordarà el desenvolupament de la previsió social complementària en la petita i la mitjana empresa, a partir de la negociació col·lectiva.


  • CCOO condemna el desallotjament i l’ús de la violència a plaça de Catalunya

    CCOO de Catalunya lamenta el desallotjament de l’acampada de la plaça de Catalunya de Barcelona i condemna l’ús de la violència, perquè considera que no hi ha motius per fer-ho, ja que es tracta d’una protesta totalment pacífica. El sindicat vol fer arribar tot el seu suport a l’acampada.

    CCOO de Catalunya exigim una sortida social a la crisi i per això ja fa temps que ens mobilitzem en defensa de l’estat del benestar i en contra de les retallades.


  • CCOO denuncia lesions a periodistes durant els desallotjaments de les acampades de Barcelona i Lleida

    El sector de Mitjans de Comunicació, Oci, Cultura i Esports de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO de Catalunya vol expressar la seva més ferma indignació i protesta perquè avui al mati, durant la neteja de la plaça de Catalunya de Barcelona i en la de Ricard Viñes de Lleida, en l’acte de foragitar-ne els que pacíficament hi acampaven i hi feien assemblees, s’han lesionat i agredit diverses persones que exercien la seva tasca professional informativa, especialment càmeres de mitjans audiovisuals i fotògrafs.

    Un cop més les autoritats polítiques i les forces de l’ordre públic no s’han estat de causar un greu dany tant al dret de manifestació pacífica, com al dret de la ciutadania a la informació. Els professionals de la comunicació que han sigut violentats estaven fent possible l’exercici del dret constitucional de tota la ciutadania a rebre informació lliure.


Afilia’t! Contacta