Darreres notícies
CCOO obrirà un procés de consultes a l’afiliació sobre els continguts de l’Acord Interprofessional de Catalunya

El passat 3 de novembre va tenir lloc la signatura per impulsar la renovació de l’Acord Interprofessional de Catalunya a càrrec de CCOO, UGT i Foment del Treball. CCOO de Catalunya iniciarà ara un procés de consultes a l’afiliació sobre els continguts d’aquest Acord que podria ser ratificat a finals del mes de novembre.
La renovació de l’Acord Interprofessional de Catalunya (també podeu veure la renovación del Acuerdo Interprofesional de Catalunya en castellà) comportarà:
1) Adaptar les orientacions per a la negociació col·lectiva als canvis legals que s’han produït i de forma especial:
– Garantir la capacitat d’intervenció sindical en els ERO i en la modificació substancial dels contractes
– Reforçar la flexibilitat interna com a alternativa als acomiadaments
– Garantir l’actualització dels salaris incorporant a la inflació altres referències com la productivitat i la reinversió de beneficis empresarials.2) Aprofundir en el Marc Català de Relacions Sociolaborals:
– Orientar la negociació col·lectiva d’àmbit de Catalunya perquè articuli els diferents convenis col·lectius d’àmbit inferior i faci disminuir els buits de cobertura.
– Reforçar el Tribunal Laboral de Catalunya com a instrument bipartit per a la resolució extrajudicial de conflictes i la seva capacitat per intervenir en el desbloqueig de la negociació col·lectiva i en els ERO.
3) Introduir nous continguts a la negociació col·lectiva, en especial la formació i l’experiència laboral, i el seu reconeixement en relació a les carreres professionals.4) Emplaçar la Generalitat de Catalunya a obrir un espai de concertació social per abordar les polítiques per fer front a la crisi i en especial mesures per crear ocupació i reactivar l’economia.
CCOO de Catalunya obrirà ara un procés de consulta als delegats i delegades sindicals i al conjunt de l’afiliació sobre els continguts de l’AIC que es farà mitjançant assemblees territorials descentralitzades de delegats i delegades sindicals de les empreses i una consulta telemàtica per a tota l’afiliació a través de la pàgina web.
Feu clic per veure la valoració sindical de l’Acord interprofessional de Catalunya 2011-2014
Lluita Obrera Digital, número 127

Aquesta publicació digital arriba per correu electrònic, amb una periodicitat quinzenal, a tots els afiliats i afiliades que ho desitgen, complementa la informació de la revista en paper Lluita Obrera i afegeix un plus d’actualitat a la informació del sindicat.
Fes clic per veure el número 127 de Lluita Obrera Digital.
Si encara no t’hi has subscrit, fes-ho ara!
CCOO, UGT i Foment del Treball signen el preacord de l’AIC
Tercer Acord Interprofessional de Catalunya 2011-2014
El president de Foment del Treball, Joaquim Gay Montellà, i els secretaris generals de CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya, Joan Carles Gallego i Josep Maria Àlvarez, respectivament, signaran i presentaran el document del Tercer Acord Interprofessional de Catalunya 2011-2014. Serà demà dijous, 3 de novembre, a les 16 h, a la seu de Foment del Treball (Via Laietana, 32, Barcelona).
En finalitzar l’acte de signatura es respondran les preguntes dels mitjans de comunicació.
Vaga dels treballadors del FOGASA per la manca d’acord amb el Ministeri
Avui, a tot l’Estat
La plantilla del FOGASA està avui de vaga davant la manca d’acord amb el Ministeri de Treball. Recordem que els treballadors i treballadores del Fons de Garantia Salarial s’estan mobilitzant per denunciar l’abandonament en què es troba l’organisme. El retard en la gestió se segueix acumulant i en molts casos se superen els 8 mesos per fer els abonaments de les prestacions que corresponen a la població protegida. El nombre d’expedients creix de manera imparable i el Govern és incapaç de buscar les solucions necessàries per resoldre el col·lapse del FOGASA.
Cal no oblidar que en l’actualitat el Fons de Garantia Salarial acumula un retard de gairebé 80.000 expedients, que afecten més de 165.000 persones, trigant en bastants casos més de 8 mesos a fer efectives les prestacions que s’han d’abonar amb les greus conseqüències que això té per als qui han perdut la feina i a més l’empresa ha trencat la relació devent al treballador o treballadora salaris i indemnitzacions per acomiadament.
Però, a més, la situació continua empitjorant a un ritme demolidor: les sol·licituds de prestacions a FOGASA han augmentat en els últims 9 mesos pràcticament un 20%, sent les previsions a curt termini preocupants, ja que recullen una intensificació del nombre de sol·licituds que es tramiten, cosa que propiciarà un retard de grans proporcions en el FOGASA, llevat que el Govern sigui capaç de comprometre les solucions de forma immediata.
El ministre de Treball i Immigració, Valeriano Gómez, va reconèixer en una reunió que va mantenir amb les centrals sindicals que la situació a FOGASA era desastrosa i era conscient que els propers dotze mesos podien ser encara pitjors. Malauradament no va ser capaç de comprometre cap solució.
CCOO de l’ORGT de la Diputació de Barcelona denuncia manca de transparència i desinformació en un accident laboral ocorregut en una oficina d’Esparreguera
CCOO de l’Organisme de Gestió Tributària (ORGT) de la Diputació de Barcelona denuncia la manca de transparència i la desinformació pels fets ocorreguts el passat dilluns 17 d’octubre a l’oficina de recaptació de la Diputació a Esparreguera, i que va provocar la baixa per accident laboral d’una treballadora, així com molèsties físiques a la resta del personal.
CCOO va demanar una reunió urgent de l’òrgan competent per avui dia 26 d’octubre, però la direcció es nega a realitzar-la al•legant manca de quòrum i no disponibilitat dels representants de l’administració.
L’organisme de recaptació de la Diputació de Barcelona acumula diversos requeriment de la Inspecció de Treball pels reiterats incompliments de la Llei de prevenció de riscos laborals.
CCOO lamenta que, tot i el canvi de govern a la Diputació i el nomenament de nous responsables a l’ORGT, es continuï amb l’incompliment sistemàtic de les seves obligacions en matèria de seguretat i salut. Incompliment que no només afecta els treballadors i treballadores sinó també els ciutadans i ciutadanes que acudeixen a les oficines de recaptació per a complir amb les seves obligacions tributàries.
CCOO de les Terres de Lleida crida a participar en la concentració per defensar l’ensenyament públic

Demà, a les 6 de la tarda, davant dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Lleida, tots els sindicats amb representació a la mesa de negociació, entre els quals hi ha la Federació d’Ensenyament de CCOO de les Terres de Lleida, han convocat una concentració unitària. El motiu principal de la concentració són les retallades que ha sofert l’educació pública a Catalunya i la defensa de l’ensenyament públic i de qualitat.
Ens concentrem en contra de la reducció de la sisena hora de l’ensenyament públic, que l’únic que fa és incrementar les diferències entre l’ensenyament públic i el concertat; en contra de l’increment de ràtios a les aules; en contra de les reduccions de plantilles a pràcticament tots els centres; en contra de la desaparició o reducció important d’hores del personal vetllador en el centres; en contra de la no-substitució de baixes del personal PAS; en contra de l’increment de l’horari lectiu del professorat; en contra del treball precari i inestable del personal interí i perquè no podem permetre que els nostre fills i filles paguin les conseqüències de la crisi.
La Federació d’Ensenyament de CCOO de les Terres de Lleida fem una crida a tota la comunitat educativa perquè manifesti el seu malestar.
Defensem l’ensenyament públic i de qualitat! No a les retallades!
Homenatge a les Brigades Internacionals

Per commemorar el 75è aniversari de la formació de les Brigades Internacionals i el 70è aniversari de la creació de la Lluita Armada Antifeixista dels republicans espanyols, la Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya dóna suport a dos actes aquesta setmana:
–Congrés Internacional de l’Antifeixisme combatent. Dies 27, 28 i 29 d’octubre a la sala d’actes de CCOO a Barcelona.
–Ofrena floral. Dia 29 d’octubre, a les 11.00 hores, a la Rambla del Carmel, a Barcelona.
CCOO davant l’anunci d’ETA de cessament definitiu de l’activitat armada

Comunicat de la Confederació de CCOO d’Espanya:
CCOO cree que estamos ante una excelente noticia: gana la democracia
El anuncio de la banda terrorista de proceder al “cese definitivo de la actividad armada” nos acerca a una convivencia en paz, un objetivo largamente peleado por los demócratas
El anuncio de ETA de proceder al “cese definitivo de la actividad armada”, constituye a juicio de CCOO, una excelente noticia porque estamos ante la posibilidad cierta de una convivencia en paz de toda la ciudadanía vasca y española, y una constatación inapelable: el triunfo de la democracia sobre el terrorismo. “Observamos un cambio cualitativo en este último comunicado de ETA, que no se le escapa a nadie, y es el anuncio de “cese definitivo” de la violencia, frente a la retórica difusa de anteriores comunicados”, precisa CCOO.
CCOO valora por ello el comunicado y cree de gran trascendencia el impacto del mismo en la sociedad española, una sociedad que se ha movilizado con firmeza y extraordinaria madurez contra el terrorismo, y que ahora espera que las fuerzas políticas y los poderes públicos sepan estar a la altura de las circunstancias, para llevar a buen término el cierre definitivo de este largo episodio de violencia de ETA que ha conocido nuestro país.
Finalmente, CCOO apuesta porque la democracia y las instituciones que la representan administren con responsabilidad, justicia y generosidad este nuevo tiempo que se abre en el País vasco y España, un tiempo también de explícito reconocimiento a las víctimas del terrorismo, porque la democracia no progresará sin memoria.
Resolució de la Comissió Executiva de CCOO de Catalunya en relació amb l’eix ferroviari mediterrani aprovada el passat 5 d’octubre
El projecte de les xarxes transeuropees de transport suposa un dels principals reptes de futur de l’economia i de la política de transport de la UE.
L’Eix Mediterrani és el principal corredor europeu, i vertebra una àrea socioeconòmica molt àmplia. Des de la frontera amb França fins Algeciras es troben importants ports marítims, com a elements fonamentals per a la connexió, pel sud, de tota la Unió Europea.
Aquest corredor representa respecte al conjunt de l’Estat espanyol el 40% de la població i del PIB, prop del 50% de la producció agrícola en valor, el 55% de la producció industrial, el 60% de les exportacions, prop del 60% del transport terrestre de mercaderies, el 65% del trànsit marítim i prop del 70% del turisme.
Pràcticament tot el trànsit de mercaderies a aquesta àrea es produeix per la xarxa viària, ja que la ferroviària està absolutament centralitzada, la qual convergeix a Madrid i no disposa d’interconnexions adequades entre les províncies de l’arc mediterrani. El transport de mercaderies per ferrocarril està per sota del 4% del trànsit terrestre de la zona, molt per sota de la mitjana de la UE.
Un recent estudi d’universitats del País Valencià conclou que el desenvolupament integral de l’Eix Mediterrani implicaria una reducció de l’atur d’un 3’7% en el cas de Catalunya.
Una millor organització de la logística constitueix un repte important. Els transports només mantindran plenament la seva funció en la mesura en què se sàpiga integrar, interconnectar i operar en un mateix sistema els diferents modes terrestres, marítim i aeri que comuniquen aquesta zona geogràfica.
L’anomenat Corredor Central-Atlàntic, que s’inicia també a Algeciras i segueix cap al nord a través de Madrid, només és alternativa al del Mediterrani en els tràfics amb l’oest de França i el Regne Unit, però no amb tota la resta del continent europeu. Aquesta opció no podria donar un bon servei als ports més importants en nombre de tones de mercaderia de l’Estat espanyol (Algecires, València i Barcelona).
L’aposta pel Mediterrani permetria connectar per ferrocarril amb el centre d’Europa, i convertir-se d’aquesta manera en el segon nucli portuari per volum de mercaderies europeu, per darrere dels ports holandesos.
Davant de tot plegat, CCOO de Catalunya considera el següent:
• Els governs de la Generalitat de Catalunya i de l’Estat espanyol han de defensar l’Eix Mediterrani dins les prioritats de la UE. Així es podria impulsar la xarxa principal transeuropea, i la gradual incorporació dels principals estàndards de qualitat del transport de mercaderies.
• S’han d’afavorir els projectes d’infraestructures que aportin una major rendibilitat social i econòmica. En canvi, el Govern de l’Estat prefereix invertir en una xarxa d’alta velocitat radial força ineficient, sense prendre el compromís de concloure el conjunt d’inversions previstes a la part sud del Corredor Mediterrani, tal com sol•licita la Comissió Europea.
• No incloure el tram comprès entre Alacant o Cartagena i Algecires seria un gravíssim error estratègic: el corredor forma part d’un dels més importants eixos nord-sud de la UE. L’esquema radial de les xarxes de transport és un llast a l’hora de desenvolupar un mercat intern europeu.
• Les inversions de l’Estat espanyol s’han d’orientar cap a:
o millorar l’eficiència del sistema ferroviari al llarg del corredor, atenent les necessitats de mobilitat de les persones i els fluxos de mercaderies en condicions de capacitat, qualitat i seguretat;
o enfortir la cohesió social i territorial, millorant l’accessibilitat al corredor;
o contribuir a la sostenibilitat general del sistema de transport, potenciant el paper que el ferrocarril ha de tenir en la mobilitat de viatgers i mercaderies,
o impulsar el desenvolupament econòmic i la competitivitat, reforçant les relacions nacionals i internacionals, amb un sistema més eficient.• Es fa necessari proporcionar una oferta equilibrada d’infraestructures i mitjans de transport que permeti racionalitzar l’ús del transport i evitar friccions entre tipus de trànsit diferents (de curt i llarg recorregut, de passatgers i mercaderies), i permetre d’aquesta manera l’organització i la gestió de la intermodalitat, molt especialment als nodes de transport i als centres logístics.
• Fem una crida a totes les administracions implicades, així com a les organitzacions empresarials, socials i sindicals, perquè impulsin la inclusió en la xarxa transeuropea del Corredor Mediterrani en la seva versió integral, és a dir, des d’Algecires a la frontera francesa.
Barcelona, octubre de 2011
CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya celebren la inclusió del corredor mediterrani en la xarxa bàsica transeuropea de transports
Els sindicats lamenten no haver estat convidats a l’acte d’aquesta tarda, on sí estaran els representants empresarials, institucionals i polítics del nostre país
CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya celebrem que la Comissió Europea inclogui el corredor mediterrani de mercaderies dins de la xarxa bàsica transeuropea de transports. Aquesta fita suposarà una inversió i estímuls econòmics en aquests moments d’incertesa econòmica i facilitarà a les empreses les exportacions cap a Europa.
Des de fa anys, els principals sindicats catalans hem defensat que les necessitats econòmiques, socials i ambientals requereixen una aposta clara pel ferrocarril com a mitjà de transport que connecti els principals ports de la Mediterrània amb Europa.
És per aquesta raó que a CCOO i UGT de Catalunya ens sobta i lamentem que la Cambra de Comerç de Barcelona no hagi convidat les organitzacions sindicals a participar en l’acte d’aquesta tarda, on sí hi seran els representants empresarials, institucionals i polítics. S’ha desaprofitat així l’oportunitat de realitzar un veritable acte de país on es visualitzi que la notícia d’avui ha estat el resultat del treball i de la suma d’esforços de tots les parts implicades, també els sindicats.