Darreres notícies
I Jornada Col·loqui sobre el Sistema Nacional de Salut

Organitzada el dimarts 8 d’abril del 2014 per la Federació de Sanitat
La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya organitza el dimarts 8 d’abril del 2014 la I Jornada Col·loqui sobre el Sistema Nacional de Salut.
Amb el lema «Privatitzar els serveis sanitaris públics, mercantilitzar un dret», tindrà lloc a la sala d’actes de la seu del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16), a partir de les 9 hores.
Feu clic per veure el programa de la I Jornada Col·loqui sobre el Sistema Nacional de Salut.
CCOO reafirma el seu compromís en la defensa dels drets laborals i socials dels treballadors i les treballadores de Catalunya

Creu de Sant Jordi per a la primera força sindical de Catalunya
CCOO de Catalunya vol mostrar la seva satisfacció per la concessió de la Creu de Sant Jordi per part del Govern de Catalunya, amb motiu del 50è aniversari de la seva fundació, concretament el 20 de novembre del 1964.
Aquest és un reconeixement a la tasca feta durant 50 anys pels homes i les dones de les Comissions Obreres a favor de la millora de les condicions laborals dels treballadors i les treballadores, i la seva lluita per la defensa dels valors democràtics, nacionals i socials de la ciutadania de Catalunya.
CCOO de Catalunya, després de 50 anys creant presents i futurs, es torna a reafirmar en el seu compromís en la defensa dels drets laborals i socials dels treballadors i les treballadores de Catalunya, que durant gairebé quatre dècades han escollit aquest sindicat com a primera força sindical de Catalunya.
El blog d’en Joan Carles Gallego: ‘Eradicar el treball infantil’

El secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, analitza una injustícia social i econòmica.
Feu clic per veure l’article «Eradicar el treball infantil».
‘Lluita Digital’, número 192

Aquesta publicació digital arriba per correu electrònic, amb una periodicitat quinzenal, a tots els afiliats i afiliades que ho desitgen, completa la informació de la revista en paper Lluita Obrera i afegeix un plus d’actualitat a la informació del sindicat.
Fes clic per veure el número 192 del Lluita Digital.
Si encara no t’hi has subscrit, fes-ho ara!
Duart diu que a la CCMA ja no hi ha dèficit pressupostari
Comunicat de la secció sindical de CCOO a TV3
Comunicat de la secció sindical de CCOO a TV3
Divendres 28 de març, Brauli Duart va anunciar al Parlament que la CCMA no té dèficit l’any 2013. Els 11 milions que ens va amenaçar amb treure’ns de la partida de sous i salaris els han eixugat amb ajustos en inversions i continguts. Han quadrat un pressupost amb 225 milions d’aportació de la Generalitat i 60 milions d’euros de publicitat.
Per al 2014 la direcció compta amb 232,5 (225 + 7,5) milions d’aportació de la Generalitat, amb uns ingressos de publicitat que han pressupostat a la baixa (58 milions), ara que tots els experts fan la previsió d’un increment per sobre dels 60 milions d’euros. A més, la massa salarial es redueix en 6 milions per efectes del PAC.
Reiterem la nostra proposta econòmica: els sous d’alguns directius i personal fora de conveni són escandalosos. Duart al Parlament va reconèixer que entre 11 directius cobren 1.100.000 euros l’any (a 100.000 euros/any de mitjana). Això sí que s’ha de reduir, implantant un salari màxim a la CCMA. Amb aquesta reducció i la regulació de complements fora de conveni, n’hi ha més que suficient per assumir els nostres sous de 2014. I també per començar els anys 2015-2017 la recuperació del poder adquisitiu perdut des de 2010/2011. No cal cap nova retallada de sous de conveni.
ELS PRESSUPOSTOS SÓN UN ENGANY, CAP MÉS RETALLADA
No afluixem. En aquests dos mesos de negociació, els comitès de TV3 i Catalunya Ràdio no haurien d’entrar en el terreny de la direcció ni acabar assumint la lògica empresarial que vol una reducció salarial, només perquè el seu dogmatisme dicta que encara cobrem massa, després del 25% que hem perdut en 3 anys.
Cal que el comitè d’empresa exigeixi una nova revisió de les xifres i els pressupostos 2014, perquè ens han tornat a enganyar intentant carregar sobre la plantilla una nova retallada afegida als acomiadaments, a la retallada de sous, de drets laborals i de conveni i perquè estant amenaçant el futur de TV3 amb el procés de privatització de comercial.
Aquests dos mesos de negociació han de servir per aconseguir el conveni de l’equiparació i de l’inici de la recuperació del poder adquisitiu dels nostres salaris.
Aquesta negociació ha d’anar acompanyada d’un pla de mobilitzacions i accions. El dia de Sant Jordi ens hem de fer visibles al carrer i des de finals d’abril fins a finals de maig el calendari polític i esportiu ha de mostrar clarament que el conflicte laboral que Duart va iniciar fa més d’un any continua obert.
Acord per al diàleg social permanent

La signatura de l’Acord per al diàleg social permanent entre el Govern i els agents econòmics i socials per reactivar l’economia comprèn plans de xoc amb mesures urgents destinades a pal·liar els efectes de la crisi sobre l’ocupació, el nivell de benestar de les persones i la supervivència del teixit empresarial.
Se signa l’acord pel diàleg social permanent entre el Govern i els agents econòmics i socials amb l’objectiu de reactivar l’economia a Catalunya
El president Mas presidirà, dilluns vinent, la signatura de l’Acord pel diàleg social permanent entre el Govern i els agents econòmics i socials per reactivar l’economia. Aquest compromís comprèn plans de xoc amb mesures urgents destinades a pal·liar els efectes de la crisi sobre l’ocupació, el nivell de benestar de les persones i la supervivència del teixit empresarial. El president de la Generalitat, Artur Mas, presidirà dilluns vinent, 31 de març, la signatura de l’Acord pel diàleg social permanent entre el Govern de la Generalitat i els agents econòmics i socials, que preveu plans de xoc amb mesures urgents destinades a reactivar l’economia, generar ocupació i mantenir les polítiques de prestació social, en allò que és competència del Govern. L’acte tindrà lloc a les 10.00 hores, al Saló de Sant Jordi del Palau de la Generalitat. L’Acord serà signat pel portaveu del Govern i conseller de la Presidència, Francesc Homs, en representació de l’Executiu; per part dels sindicats, pels secretaris generals de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, i UGT de Catalunya, Josep Maria Álvarez, i pels presidents de les patronals Foment del Treball, Pimec i Fepime, Joaquim Gay de Montellà, Josep González i Eusebi Cima, respectivament. L’acte s’iniciarà amb la intervenció del conseller Homs, que explicarà els termes de l’acord. Tot seguit tindrà lloc la signatura, i, a continuació, hi intervindran la resta de signants. El president Mas clourà l’acte. El 15 de maig del 2013, el Govern de la Generalitat i els agents econòmics i socials van signar el Document de bases per a l’impuls de la competitivitat, l’ocupació i la cohesió social, que havia de suposar la renovació de l’Acord estratègic fins al 2016. En aquest Acord, les parts signants consideraven necessària una reorientació de la política econòmica que permetés compatibilitzar el necessari control de les finances públiques i la reducció del dèficit amb polítiques actives de creació d’ocupació, d’estímul al creixement econòmic i de cohesió social. L’acord que se signarà dilluns és la plasmació d’aquest compromís. Per part de l’Executiu, seran presents també en aquest acte la vicepresidenta del Govern i titular del Departament de Governació i Relacions Institucionals, Joana Ortega; els consellers d’Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell; d’Empresa i Ocupació, Felip Puig; de Benestar Social i Família, Neus Munté; de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i d’Ensenyament, Irene Rigau, així com el secretari de Govern, Jordi Baiget.
Manifestació a Lleida en defensa de la terra, l’ocupació i els serveis públics
Diumenge 30 de març
CCOO de les Terres de Lleida, juntament amb la UGT i el sindicat agrari Unió de Pagesos convoquen una manifestació a la ciutat de Lleida el diumenge 30 de març.
El lema de la manifestació, que començarà a les 12 del migdia, a la plaça dels Pagesos, és: “En defensa de la terra, l’ocupació i els serveis públics”.
La situació de la indústria a les nostres comarques, amb el tancament d’importants empreses i d’altres que es troben en una situació molt precària, la sanitat, l’educació i la dependència amb problemes greus no només derivats de les retallades, sinó també dels intents de privatització, i l’efecte de les polítiques energètiques sobre els interessos de la pagesia del nostre país han de fer sortir al carrer totes aquelles persones que vulguin un canvi radical de totes aquestes polítiques agressives. Volem que la ciutadania expressi el seu rebuig a unes polítiques que provoquen desigualtat i anul·len drets.
Aquesta manifestació s’emmarca en les mobilitzacions europees en defensa dels drets socials que tenen lloc a Barcelona i Girona el #6ABRIL i a Tarragona el 22 de març.
Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 28 de març de 2014Agenda:
Diumenge 30 de març de 2014
a les 12.00 hores
Inici a la plaça dels Pagesos i final al davant de la Subdelegació del Govern central (plaça de la Pau, 1)
LleidaEl síndic de l’afiliació de CCOO de Catalunya es reuneix amb el síndic de greuges de Catalunya
Demà divendres, 28 de març, a les 10.00 h
Demà divendres, 28 de març a les 10.00 h a la seu de la Sindicatura de Greuges de Catalunya (passeig de Lluís Companys, 7, Barcelona) tindrà lloc una trobada entre Rafael Ribó, síndic de greuges de Catalunya, i el síndic de l’afiliació de CCOO de Catalunya, Lluís Filella.
La reunió s’emmarca en el seguit de contactes que el nou síndic de l’afiliació de CCOO de Catalunya manté a escala institucional per conèixer les institucions que vetllen pels drets de les persones en el conjunt de país i per donar-s’hi a conèixer.
La figura de la Sindicatura de l’Afiliació és va crear a CCOO de Catalunya en el seu 7è Congrés Confederal ara fa 9 anys. Té com a objectiu garantir i tutelar els drets de les persones afiliades de CCOO de Catalunya, pel que fa a la informació, l’assessorament i els serveis. El síndic canalitza les queixes i reclamacions de l’afiliació per donar resposta a qualsevol dèficit de funcionament i fer les propostes de solució i de millora necessàries. Des del gener del 2014, Lluís Filella Carballo, mestre d’escola pública de la Generalitat de Catalunya, recentment jubilat, és el síndic de l’afiliació.
Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de març de 2014CCOO de Catalunya presenta una queixa davant l’Organització Internacional del Treball (OIT) per les retallades als empleats públics interins de la Generalitat
El Govern de la Generalitat amplia a tot el 2014 la retallada d’un 15% de jornada i salari a 6.535 treballadors i treballadores
El 27 de març de 2014 farà dos anys que el Govern de la Generalitat de Catalunya va prendre l’acord de retallar, a 6.500 empleats públics, un 15% de la seva jornada i del seu salari.
Aquesta mesura que va exposada per la vicepresidenta del Govern, Joana Ortega, en seu parlamentària, “com una mesura provisional”, amb una durada màxima de 2 anys (des de l’1 d’abril del 2012 fins al 31 de març de 2014), ha estat ampliada a tot l’any 2014.
Des de CCOO sempre hem considerat aquesta mesura injusta i il·legal i per això la vam impugnar davant els tribunals de justícia. Actualment està pendent d’un recurs de cassació davant el Tribunal Suprem.
Ara, CCOO de Catalunya hem presentat una queixa (se n’adjunta l’arxiu: https://www.ccoo.cat/pdf_documents/2014/queixa_OIT_retallades_funcionaris_PDF.pdf) davant l’Organització Internacional del Treball (OIT), per considerar que el Govern de la Generalitat ha vulnerat els Convenis de l’OIT sobre el treball en les administracions públiques, la no-discriminació en el lloc de treball i la negociació col·lectiva.
Des de CCOO considerem que aquesta mesura suposa una discriminació i un tracte desigual al personal interí sense cap raó que ho justifiqui. Cal tenir present que aquest personal també pateix la resta de retallades que pateixen tots els empleats públics de la Generalitat de Catalunya, inclosa la retallada d’una paga extra, i que això suposa una reducció salarial de més del 25% del sou, que dura ja més de dos anys.